Főmenü megnyitása

A 444.hu egy magyarországi internetes hírportál.

444.hu
Ország Magyarország
Alapítva 2013. április 29.
Kiadó Magyar Jeti Zrt.
Főszerkesztő Uj Péter
Szerkesztő Mészáros Zsófia
Nyelv magyar
Politikai ideológia liberalizmus
A(z) 444.hu weboldala

Tartalomjegyzék

TörténeteSzerkesztés

A 444.hu portált 2013. április 29.-én alapította Uj Péter, az index.hu egyik volt főszerkesztője több volt munkatársával együtt.[1] 2015-ben Rényi Pál Dániel és Szily László is csatlakozott a hírportálhoz.

Az induló szerkesztőség tagjainak többsége korábban az Index.hu és az Origo.hu lapoknál dolgozott. 2014-ben Soros György alapítványától, az Open Society Foundationstól 49 500 dollár (több, mint 10 millió forint) támogatást kapott a parlamenti választással kapcsolatos rendellenességek nagyközönséghez való eljuttatására. A támogatás tényét Uj Péter főszerkesztő már 2014-ben elismerte a Magyar Nemzetnek, jelezve, hogy az összegből a 14! nevű választásfigyelő mobilos alkalmazást fejlesztették.[2] A DCLeaks nevű kiszivárogtató oldal két évvel később ismét nyilvánosságra hozta,[3] amit több hazai lap is átvett, elhallgatva a tényt, hogy az információ már két éve ismert volt.[4][5]

2017 májusától a 444.hu az olvasóitól is anyagi támogatást kér.[6]

TevékenységSzerkesztés

A 444.hu különböző internetes platformokon is megjelenik (Facebook, Instagram, Ask.fm, Snapchat, YouTube).

Az oldalon rendszeresen megjelennek különböző társadalmi trendekkel, kérdésekkel foglalkozó átfogó riportok. Videósorozatban mutatták be például a magyar youtuberek főbb témáit, konfliktusait, az ask.fm sztárjait, a herbálozás veszélyeit, a függők mindennapjait. Rapháború címmel 2014-ben készítettek sorozatot a mainstream médiából kiszorult magyar rapperekről.[7] Megosztó riportot készítettek egy homoszexuális magyar escortfiúval, Gagastar Milánnal, illetve a radikális szélsőjobboldali nézetei miatt országosan ismert érpataki polgármesterrel, Orosz Mihály Zoltánnal is. Az oldal emellett részt vett a Ki Mit Tube két évadának közvetítésében, lebonyolításában. A szerkesztőség pár tagja helyet kapott a zsűriben.

ArculatSzerkesztés

A 444.hu arculatát alapvetően meghatározzák a gifek, amelyek cikkeket illusztrálnak, illetve a saját készítésű, gyakran szatirikus ábrák, képek. 2014 szeptemberében bevezették a TLDR-t, amely nagyobb formátumú, hosszabb cikkek, elemző publicisztikák közlésére alkalmas.

Az oldal hangvételére általánosságban jellemző a humoros hangvétel, időnként önironikus módon is. Egyes újságírók pedig a gonzó újságírás irányvonalát követik.

A 444.hu-hoz több tematikus oldal is kapcsolódik, ilyen például a Mivoltma, amely népszerű mémeket mutat be, az amerikai BuzzFeedhez hasonló stílusban. Nőkkel és szociális helyzetükkel kapcsolatos cikkek a Feminfon jelennek meg, sokszor a bulvársajtóban népszerű történetekre, vagy közéleti eseményekre reagálva, míg az Északi nyitás nevű oldal a skandináv országok társadalmi trendjeiről szóló cikkeket közöl.

KommentelésSzerkesztés

A 444.hu 2016 januárjában szigorított a kommentelés szabályain, bevezette az előmoderációs rendszert, hogy a gyűlöletkeltő kommenteket és a trollokat kiszorítsa a cikkek alatti platformról. A rendszer lényege, hogy a hozzászólások 90%-át posztoló kommentelők felkerülnek egy listára („white list”), így a hozzászólásaik előmoderálás nélkül jelennek meg, míg a listán nem szereplőkét ellenőrzik. A listára való felkerülés feltétele az oldalon közölt szabályok betartása.

A 444.hu és 888.hu összevetéseSzerkesztés

A 121212.hu – amit Györfi András alapított – közéleti médiaszolgáltatásként 2015 novemberétől[8] összevetette a 888.hu és a 444.hu véleményeit Magyarország és a világ eseményeit bemutató témákban. 2016 január végén érdektelenség miatt bezárt a két portált összevető oldal.[9]

JegyzetekSzerkesztés

  1. Elindult Uj Péter portálja, a 444.hu. Új Szó, 2013. április 29. (Hozzáférés: 2018. november 13.)
  2. Bákonyi Ádám: Soros tovább pénzeli Bajnaiékat. Magyar Nemzet (2014. máj. 8.) (Hozzáférés: 2018. nov. 13.)
  3. Soros unleashed. DCLeaks (2016. nov. 8.) arch
  4. Civil újságírás: Soros-pénzből küzdött a választási csalások ellen a 444. Mandiner, 2016. augusztus 15. (Hozzáférés: 2016. november 13.)
  5. Ennyi pénzt költött Soros, hogy meghekkelje a belpolitikát Magyarországon. 888.hu, 2016. augusztus 15. (Hozzáférés: 2018. január 6.) „A 444.hu ötvenezer dollárt kapott 2014-ben Soros György Open Society-hálózatától, hogy olvasói bevonásával – a civil újságírás égisze alatt – a 106 egyéni választókerületben felvegye a küzdelmet a választási visszaélésekkel szemben. Erről eddig nem tudhatott a nyilvánosság, ugyanis ezek az adatok a nemrég kiszivárgott Soros-hálózat levelezéseiből derültek ki.”
  6. Mostantól te is segíthetsz, hogy még jobb legyen a 444 - 444.hu, 2017. május 10.
  7. Vendetta lesz? Benne vagyok. Bármikor, bárhol. 444.hu (2018. máj. 5.) (Hozzáférés: 2018. nov. 13.)
  8. 444.hu + 888.hu = 121212.hu?. Atv.hu. 2015. november 18.
  9. 121212.hu. [2016. május 7-i dátummal az eredetiből archiválva]. (Hozzáférés: 2016. május 7.)

További információkSzerkesztés