Főmenü megnyitása

Módosítások

{{Jegyzetszerű}}
{{TV-csatorna infobox}}
Az '''Al al-Dzsazíra''' ([[angol nyelv|angolul]]: Al Jazeera, [[arab nyelv|arabul]]: الجزيرة‎) egy 1996-ban alakult [[katar]]i székhelyű pánarab hírtelevízió, mely világszerte számos nyelven sugároz adásokat, 80 helyi stúdiójából (az angol nyelvű adás neve: [[Al Jazeera English]]). A név arabul ''szigetet'' jelent, a [[Dzsazíra]] egy középkori muszlim régió neve is egyben. Az Al al-Dzsazíra a katari kormány tulajdonában van.
 
==Működése==
A televíziócsatorna 1996-ban indult, miután a BBC arab nyelvű hírcsatornája abbahagyta adását. Eredetileg napi 6 órában sugározta adását, azonban 1997-re már 12 órára nőtt az adásidő. Működése kezdetén még olyan talk-showtalkshow-kat sugárzott a tévécsatorna, amelyek nagyon botrányosnak számítottak, több ország kormánya be is tiltotta aza Al Dzsazírátcsatornát. Ennek ellenére 1999-től kezdve a nap 24 órájában sugároz, weboldala pedig 2001-ben indultpedig weboldala is elelindult.
 
A csatorna híres lett arról is, hogy több háborúról is egyenesenegyenesben közvetített. Néhány esetben ez a stáb életét is követelte.
 
A csatorna főbb vetélytársai: [[Deutsche Welle]], [[Euronews]], [[CNN]], illetve az arab piacról is akadnak ellenfelei.
41 762

szerkesztés