Főmenü megnyitása

Módosítások

nincs szerkesztési összefoglaló
A tulajdonosváltás után a lap kormányközeli hangvételű lett<ref>{{Cite web |title=Elfoglalta a vidéket a Fidesz médiagépezete |url=http://index.hu/kultur/media/2017/07/28/andy_vajna_bors_lapcom_konzum_videki_lapok_felvasarlasa/ |work=index.hu |date=2017-07-28 |accessdate=2019-04-11 |language=hu |first=Varga Attila, Szémann |last=Tamás}}</ref>, távozott szerkesztőségéből [[Kóti Zoltán]] főszerkesztő és [[Szögi Andrea]] főszerkesztő-helyettes<ref>{{Cite web |title=Vérfürdő a Vajnához került Lapcomnál: a Bors és a Délmagyarország főszerkesztőjét is kirúgták |url=https://hvg.hu/kkv/20171018_kirugtak_a_bors_foszerkesztojet |work=hvg.hu |date=2017-10-18 |accessdate=2019-04-11 |language=hu |first=HVG Kiadó |last=Zrt}}</ref>, helyüket [[Bonifert Gábor]], a [[Csongrád megye|Csongrád Megyei]] Önkormányzat elnökének korábbi kabinetvezetője és [[Gidró Krisztina]], a [[Magyar Nemzet (napilap, 1938–2018)|Magyar Nemzet]] egykori Csongrád megyei tudósítója<ref>{{Cite web |title=Vásárhely24 - Hírek és szórakozás |url=http://www.vasarhely24.com/kofalon-tul/levaltottak-a-delmagyarorszag-foszerkesztojet |work=Vásárhely24 |date=2017-10-18 |accessdate=2019-04-11 |language=hu |last=Amega}}</ref> került, majd a lap több újságírója távozott, és [[Darvasi László]] író [[Szív Ernő]] művésznéven 28 évig a lap utolsó oldalán megjelenő tárcasorozatát sem közölte többet az újságban<ref>{{Cite web |title=Otthagyja a Délmagyarországot Darvasi László |url=http://dailyszeged.hu/rovatok/szeged-hirei/hirek/otthagyja-a-delmagyarorszagot-darvasi-laszlo |work=dailyszeged.hu |accessdate=2019-04-11}}</ref>.
 
A felvásárlást követően a [[Botka László]] polgármester által vezetett [[Szeged|szegedi]] szocialista önkormányzat közölte: a továbbiakban nem helyez el hirdetéseket az újságban<ref>{{Cite web |title=Szakít Vajna lapjával a Botka-féle szegedi városvezetés |url=https://24.hu/belfold/2017/12/01/szakit-vajna-lapjaval-a-botka-fele-szegedi-varosvezetes/ |work=24.hu |date=2017-12-01 |accessdate=2019-04-11 |language=hu-HU}}</ref>, szegedi ellenzékiek pedig szimbolikus "temetéssel elbúcsúztatták a lap függetlenségét", így tiltakozva<ref>{{Cite journal|last=Kft|first=Euro Bioinvest|title=A Délmagyarországot gyászolták Szegeden, egy egyesület bojkottra szólítja fel az olvasókat|language=hu|url=https://szeged.hu/hirek/21820/a-delmagyarorszagot-gyaszoltak-szegeden-egy-egyesulet-bojkottra-szolitja-fel-az-olvasokat}}</ref> a tulajdonkoncentráció ellen.
 
2018. novemberében ezután a tulajdonos a kiadót önként felajánlotta<ref>{{Cite web |title=Villámgyorsan felállt a Fidesz Központi Tájékoztatási Hivatala |url=https://index.hu/kultur/media/2018/11/28/meszaros_lorinc_erdekeltsegehez_kerult_a_magyar_idok_es_a_bors_is/ |work=index.hu |date=2018-11-28 |accessdate=2019-04-11 |language=hu |first=Klág Dávid, Varga |last=Attila}}</ref> az akkor megalakuló [[Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány|Közép-európai Sajtó és Média Alapítványnak]] (KESMA), mely lépéssel ténylegesen egy tulajdonoshoz került a többi regionális lappal. Ezt, illetve Andy Vajna halálát követően több személycserét is végrehajtottak a lap menedzsmentjében<ref>{{Cite web |title=Átszervezés a Lapcom kiadónál, távozik a Vajna-korszakban kinevezett igazgató |url=https://media1.hu/2019/04/10/atszervezes-a-lapcom-kiadonal-tavozik-a-vajna-korszakban-kinevezett-igazgato/ |work=Media1 |date=2019-04-10 |accessdate=2019-04-11 |language=hu}}</ref>.
158

szerkesztés