„Vita:2. magyar hadsereg” változatai közötti eltérés

 
A szócikk alján a lenyíló "A 2. magyar hadsereg parancsnokai" nevű boxban az áll, hogy
:Jány Gusztáv (1941–1943), Lakatos Géza (1944), Veress Lajos (1944) ...
 
:Viszont a szócikkben magában a hadseregre vonatkozóan Jány Gusztáv 1943. május 30-ai hazaindulása után a következő adat az, hogy 1944. augusztus 28-án újra létrehozták a 2. magyar hadsereget Veress Lajos vezetésével. Lakatos Gézáról sehol sincs szó. [[Lakatos Géza|Lakatos Géza szócikkében]] pedig az áll, hogy őt 1944 tavaszán az 1. hadsereg parancsnokává nevezték ki, majd pedig ugyanazon év augusztus 29-én miniszterelnök lett. 2. magyar hadseregről ebben a szócikkben sincs szó; viszont ugyanaz az infobox ennek a szócikknek a végén is szerepel, és abban meg ott a neve.
Jány Gusztáv (1941–1943), Lakatos Géza (1944), Veress Lajos (1944) ...
:Ezekben az adatokban én ellentmondást látok. Egyrészt abban, hogy volt-e Lakatos Gáza a 2. magyar hadsereg parancsnoka; másrészt abban, hogy ha esetleg Jány hazatérése után névlegesen igen (az 1. mellett a praktice nem funkcionáló 2.-é is), akkor viszont miért kellett 1944. augusztusában "újra létrehozni" a hadsereget (hiszen ebben az esetben elméletileg létezett, tehát nem újra létrehozásról, hanem átszervezésről, feltöltésről stb. van szó).
Viszont a szócikkben magában a hadseregre vonatkozóan Jány Gusztáv 1943. május 30-ai hazaindulása után a következő adat az, hogy 1944. augusztus 28-án újra létrehozták a 2. magyar hadsereget Veress Lajos vezetésével. Lakatos Gézáról sehol sincs szó. [[Lakatos Géza|Lakatos Géza szócikkében]] pedig az áll, hogy őt 1944 tavaszán az 1. hadsereg parancsnokává nevezték ki, majd pedig ugyanazon év augusztus 29-én miniszterelnök lett. 2. magyar hadseregről ebben a szócikkben sincs szó; viszont ugyanaz az infobox ennek a szócikknek a végén is szerepel, és abban meg ott a neve.
:Mindenesetre azt gondolom, hogy a szócikk és az infoboxok adatait mindenképp harmonizálni kellene. De hogy melyik irányba, azt nálam hozzáértőbbeknek kellene megmondaniuk, nem értek hozzá annyira és nem tudom, hol kellene hitelesen kutatni ahhoz, hogy biztos kézzel javítsam. [[Szerkesztő:Ragold|Ragold]] <sup>[[Szerkesztővita:Ragold|vita]]</sup> 2020. március 17., 13:19 (CET)
Ezekben az adatokban én ellentmondást látok. Egyrészt abban, hogy volt-e Lakatos Gáza a 2. magyar hadsereg parancsnoka; másrészt abban, hogy ha esetleg Jány hazatérése után névlegesen igen (az 1. mellett a praktice nem funkcionáló 2.-é is), akkor viszont miért kellett 1944. augusztusában "újra létrehozni" a hadsereget (hiszen ebben az esetben elméletileg létezett, tehát nem újra létrehozásról, hanem átszervezésről, feltöltésről stb. van szó).
Mindenesetre azt gondolom, hogy a szócikk és az infoboxok adatait mindenképp harmonizálni kellene. De hogy melyik irányba, azt nálam hozzáértőbbeknek kellene megmondaniuk, nem értek hozzá annyira és nem tudom, hol kellene hitelesen kutatni ahhoz, hogy biztos kézzel javítsam. [[Szerkesztő:Ragold|Ragold]] <sup>[[Szerkesztővita:Ragold|vita]]</sup> 2020. március 17., 13:19 (CET)