„SATeLIT Televízió” változatai közötti eltérés

nincs szerkesztési összefoglaló
Címkék: Mobilról szerkesztett Mobil web szerkesztés
{{TV csatorna infobox
| név = SATeLIT Televízió
| indulás dátuma = [[2000]]. [[október 1.]] (kísérleti adás)<br />[[2000]]. [[november 1.]] (hivatalos adás)
| bezárás dátuma = [[2002]]. [[november 28.]] (tényleges)<br />[[2002]]. [[december 1.]] (hivatalos)
| társaság = [[TV Egy Kulturális és Műsorszolgáltató Rt.]]
| szlogen = A családi hangulat
== Története ==
 
A csatornátcsatorna tulajdonosát, a tulajdonos TV Egy Kulturális és Műsorszolgáltató Rt-t 2000 szeptemberében alapította hat magánszemély. A cég a csatornát eredetileg TV Egy néven akarta elindítani<ref>{{Cite web |url=http://www.sat.hu/news/szeptember.html |title=Sat.hu - Szeptember |accessdate=2021-02-18}}</ref>, de az év októberébenkésőbb a SATeLIT név mellett döntöttek. A csatorna 2000. októberébenoktóber 1-jén indította el kísérleti, november 1-jén pedig a hivatalos adását.<ref>{{Cite web |url=http://www.sat.hu/news/oktober.html |title=Sat.hu - Október |accessdate=2021-02-18}}</ref><ref>{{Cite web |url=http://www.sat.hu/news/november.html |title=Sat.hu - November |accessdate=2021-02-18}}</ref> A csatorna tulajdonképpen az [[Msat|MSat]] utódja volt, hiszen munkatársai és technikai felszereléseinek túlnyomó része az MSattól érkezett. A csatorna alapműködése 30-40 millió forintba került, a többi pénzt a tévét támogató befektetői csoport segítségével, valamint pályázatok útján finanszírozta a cég. Indulásakor a csatorna szerződést kötött a [[Siemens (vállalat)|Siemensszel]], amit 2001 elején 2002-re meghosszabbítottak. 2002-ben a Siemens felmondta a megállapodást.
 
2002. november 28-án az [[Antenna Hungária]] megszüntette a csatorna továbbítását, így napokig a csatorna helyén egy monoszkóp volt látható. 2002Az decemberébenév december 1-jén az AH hivatalosan is felfüggesztette a csatorna működési engedélyét, mivel a csatorna tulajdonosa nem fizette ki a tartozásokat, valamint nem teljesítette a műholdas sugárzásról szóló szerződés egyes pontjait.<ref>[http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9082838 ''Megszűnt a SATeLIT TV?'' - Index Fórum]</ref> A Fidesz megvásárolta volna a televíziót, de a 600 milliós ajánlatot kevésnek találták, akik állítólag 1,5 milliárd forintot szerettek volna kapni a televízióért.<ref>[https://index.hu/kultur/media/satelit1201/amp ''Eltűnt a SATeLIT tv'' - Index]</ref>
Indulásakor a csatorna szerződést kötött a [[Siemens (vállalat)|Siemensszel]], amit 2001 elején 2002-re meghosszabbítottak. 2002-ben a Siemens felmondta a megállapodást.
 
2002. november 28-án az [[Antenna Hungária]] megszüntette a csatorna továbbítását, így napokig a csatorna helyén egy monoszkóp volt látható. 2002 decemberében az AH hivatalosan is felfüggesztette a csatorna működési engedélyét, mivel a csatorna tulajdonosa nem fizette ki a tartozásokat.<ref>[http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9082838 ''Megszűnt a SATeLIT TV?'' - Index Fórum]</ref> A Fidesz megvásárolta volna a televíziót, de a 600 milliós ajánlatot kevésnek találták, akik állítólag 1,5 milliárd forintot szerettek volna kapni a televízióért.<ref>[https://index.hu/kultur/media/satelit1201/amp ''Eltűnt a SATeLIT tv'' - Index]</ref>
 
2003. január 7-én megindult a csatorna tulajdonosának felszámolása, amely a 2000-es évek közepére ért véget.
455

szerkesztés