„El País” változatai közötti eltérés

6 bájt hozzáadva ,  11 évvel ezelőtt
a
nincs szerkesztési összefoglaló
a (Bot: következő hozzáadása: uk:Ель-Паїс)
a
{{Újság infobox
| név = El País
| kép = El Pais-Barcelona.jpg
Az El País elkötelezettsége a demokrácia mellett már a 23-F eseményei előtt, a [[Spanyol Szocialista Munkáspárt]] (''Partido Socialista Obrero Español, PSOE'') abszolút többséggel való győzelme az 1982-évi választásokon és [[Felipe Gonzáles]] nyílt támogatása, lehetővé tették, hogy az El País az 1980-as években a spanyol sajtó vezetőjeként konszolidálódott az inkább konzervatív irányzatú ''ABC''-vel szemben.
 
Az El País presztízséhez hozzájárult az újságírói normák szigorú betartása és az a tény, hogy Spanyolország első folyóirata volt, ami belső követelményeket állított minőségellenőrzés céljából. Az első spanyol napilap volt, amely bevezette az olvasói [[ombudsman]] (''press ombudsman'') intézményét <ref>[http://www.elpais.com/opinion/defensor/ Defensor del Lector en El País]</ref> és megfogalmazott, illetve kiadott egy stíluskönyvet (''Libro de Estilo''<ref>[http://www.estudiantes.elpais.es/LibroEstilo/inicio.htm Libro de Estilo] </ref>). Számos együttműködési szerződést kötöttek más európai országok [[szociáldemokrata]] vonalon mozgó folyóirataival, így például 1989-ben részt vett informatív források közös hálózatának létrehozásában az [[Olaszország|olasz]] [[La Repubblica]] és a [[Franciaország|francia]] [[Le Monde]] nevű lapokkal karöltve. 2001 októbere óta az El País angol nyelvű melléklete tartalmazza az [[International Herald Tribune]] spanyol kiadását. 2004 óta csütörtökönként jelenik meg a [[The New York Times]] által kiadott, spanyolra fordított melléklet a világ híreivel, jegyzetekkel és riportokkal az [[Egyesült Államok]] napilapjának perstektívájából.
 
Az 1990-es évek elejétől az El País egy új politikai és újságírói helyzettel találta szemben magát. Felipe González szocialista kormányának [[korrupció]]s botrányai okozta politikai feszültség növekedése bipolarizálta a spanyol politikát és sajtót a bal és a jobb oldal között. Ettől kezdve nemcsak a [[Néppárt (Spanyolország)|Partido Popular]], de az ideológiailag hozzá közel álló média is elítélte az El País-t és a PRISA-csoport tulajdonában lévő többi médiát. Ennek ellenére az El Paísnak sikerült megtartania vezető szerepét, mint Spanyolország legolvasottabb napilapja.
 
Az 1990-es évek közepén El País Spanyolországban másodikként<ref>A Barcelonában kiadott katalán nyelvű '''Avui''' című folyóirat jelent meg először Spanyolországban interneten is. </ref> hozott létre az interneten elérhető online kiadást (''El País digital'').
 
2002. november 18-án a spanyol folyóiratok között elsőként vezetett be fizető rendszert digitális kiadásának informatív tartalmához való hozzáféréshez, amely következtében drasztikusan csökkent a látogatók száma az újság honlapján. Mielőtt visszavonták volna ezt a döntést, az ''Oficina de Justificación de la Difusión'' (OJD) négy hónapra felfüggesztette (2002) az El País digital működését súlyos hibák miatt.<ref> [http://www.abc.es/hemeroteca/historico-24-07-2002/Internet/la-ojd-sanciona-con-cuatro-meses-de-expulsion-a-el-pais-digital-por-faltas-graves_116585.html La OJD sanciona con cuatro meses de expulsión a «El País Digital» por faltas graves] újságcikk az El País digital működésének felfüggesztéséről - spanyol</ref>