Főmenü megnyitása

Cadenas-ferme-rouge.svg Törlési megbeszélés lezárt jegyzőkönyve


Az alábbi törlési javaslatot archiváltuk. Kérjük, ezt a megbeszélést már ne módosítsd! A további hozzászólásokat a cikk vitalapjára írhatod. Ezt a lapot már ne szerkeszd!

Az eredmény: A szócikkben szereplő egyetlen állítás sincsen forrással alátámasztva, azok valószínűsíthetően nem a szócikk épületéről szólnak. Törölve. Gg. AnySymbole-faune.pngÜzenet 2019. május 13., 22:41 (CEST)

Melánia kastélySzerkesztés

(cikkcikk szerkesztésevitavita szerkesztéselistamunkalap szerkesztésetörténethivatkozásoklogdellogfigyeltörölátnevezjogsértőzlevédlezárWP:AK)
Ez egy törlési javaslat megbeszélése. A cél nem feltétlenül a cikk törlése, hanem – ha lehetséges – a hibák kijavítása. Kérjük, ha hozzászólsz, kerüld a hibás érvelést és tartsd szem előtt a Wikipédia idevágó szabályait (nevezetesség, mi nem való a Wikipédiába?).

Hoaxnak tűnik, semmi nyoma sehol, műemlékvédelem alatt nem áll, a Kastély leírása szakasz szemmel láthatóan nem a szócikk alanyát képező objektumról szó, hanem a nyírmártonfalvi Reviczky-kastély leírása, a képeken szemmel láthatóan nem egy kastély áll, hanem egy ház. PallertiLapin.svgthe cave of Caerbannog 2019. május 6., 16:01 (CEST)

A címbeli kastély valószínűleg azonos a Reviczky-kastéllyal [1]. A két (szócikkbe beillesztett és linkelt) kép viszont valóban különböző épületeket ábrázolhat. Samat üzenetrögzítő 2019. május 6., 17:26 (CEST)
Ez és ez is más épületet ábrázol, és utóbbi is csak hasonlít ahhoz, ami a beillesztett képen látható. Samat üzenetrögzítő 2019. május 6., 17:40 (CEST)
Csak most vettem észre, hogy utóbbi (kastelyok.com) ezt a Wikipédia-szócikket jelöli meg forrásának. Samat üzenetrögzítő 2019. május 6., 17:43 (CEST)

Symbol delete vote.svg törlendőWikizoli vita 2019. május 6., 17:36 (CEST)

Symbol opinion vote.svg megjegyzés Szerintem nem hoax, mert Nyírmártonfalván létezik egy Melánia-tanya, amelyen egy Melánia-kastélynak (vagy volt Melánia-kastélynak) nevezett, hivatalosan kúria áll Nyírmártonfalva-Bagospuszta-Melániatanyán. A nevezetessége azonban megkérdőjelezhető. Fő problémája, hogy egyetlen forrás sincs megadva a szócikkhez. Egy másik szögből látható kép a Melániatanyán álló épületről, amely alapján én nem tudom eldönteni, hogy a leírás arról szól-e, vagy a szintén Nyírmártonfalván, a Reviczky-tanyán található Reviczky-kastélyról. Ez két különböző épület a Kastélylexikon szerint is. A Melánia-tanyát, Melánia-kastélyt több forrásban is emlegetik, mint turistaútvonal mellett álló tereptárgyat. A Melánia-tanyát említik még, mint a Zsuzsi Erdei Vasútnak egykori megállóhelyét is. – Dodi123 vita 2019. május 6., 17:51 (CEST)

Symbol keep vote.svg maradjon Ha nem is kiemelt, de ismert és sok helyen említett turistalátványosság. Miután több tucat lapon megtalálhatók a róla szóló információk a törlés nem csak indokolatlan, de értelmetlen is. Texaner vita 2019. május 6., 18:23 (CEST)

Symbol opinion vote.svg megjegyzés Az, hogy téves az azonosítása, még nem ok a törlésre. Ha ránézek a képre, nem kastélyt látok, hanem egy nemesi udvarházat, kúriát. Ez mesze nem kastély. Azt, hogy nevezetes-e, döntsék el a közelben lakók, a turizmushoz, vagy építészethez értők. MZ/X vita 2019. május 6., 21:28 (CEST)

Symbol delete vote.svg törlendő-- A cikk kapcsán ma magát Gubler Szilviának nevező felhasználó perrel fenyegetőzött, de még nem olvastam, hogy ezért megkapta volna a megfelelő szankciót. Viszont eleve antipatikus, hogy bárki ilyen stílusban lépjen fel egy ártatlannak tűnő szöveggel kapcsolatban.

A cikk egy olyan épületről szól, amely - a fenti vita tanúsága szerint is - nehezen azonosítható, műemlékvédelem alatt nem áll, rendes forrásai nincsenek.

Viszont jogi fenyegetéssel a hátunkban, mitől olyan nevezetes számunkra ez az épület? Attól, hogy mindenféle családtörténeti varázslatot leír egy romos épülettel kapcsolatban? Ne haragudjatok, de az ilyen megoldást a köznyelv "parasztvakításnak" nevezi. Máskor kitapossuk a belsejét egy szerkesztőnek az ellenőrizhetőség védelmében, itt meg nem lenne ez olyan fontos szempont? Törölni kellene és elfelejteni az egészet. Ennyi fáradsággal, ennyi idő alatt akár 3, jól azonosítható műemlékről is forrásokkal gazdagon alátámasztott cikk írható.--Linkoman vita 2019. május 6., 22:43 (CEST)

A felhasználó a vitalapján megkapta a figyelmeztetést a jogi fenyegetéssel kapcsolatban. Alensha 2019. május 7., 20:08 (CEST)

Symbol opinion vote.svg megjegyzés Azt azért tisztázni lenne szükséges a perrel fenyegetővel, hogy ha törlésre is kerül a szócikk, az nem a fenyegetése miatt történik. Annak ugyanis semmi alapját nem látom. Nem hiszem, hogy hozzájárulás lenne szükséges egy olyan épületről szóló szócikk megjelentetésének, amely szerepel Virág Zsolt: Magyar Kastélylexikon, Hajdú-Bihar megye kastélyai és kúriái című kötetben. Ha valaki meg tudná nézni a kötetet, akkor talán még az is kiderülne, hogy a szöveg onnan származik. Jelenleg a forráshiány miatt jogos a törlés, ha azonban a szócikk szövege a kötetből való, akkor pedig a szerzői jogsértés miatt. – Dodi123 vita 2019. május 7., 20:13 (CEST)

Symbol opinion vote.svg megjegyzés Először is szeretném megköszönni a hozzászólóknak a véleményeket, @Dodi123-nak pedig a linkeket, átnéztem őket. A linkeken olvasható információk valóban bizonyítják, hogy Melániatanya létezett, létezik és azt is, hogy valamiféle épület, kúria áll, állt ott, azonban ezek sajnos csak említésszerű találatok. A szócikk legnagyobb baja valójában az, hogy abszolút nem a Melánia-kastélyról szól, a Története szakasz a község és környéke történelméről szól, a kastély leírása szakasz pedig a nyírmártonfalvi Reviczky-kastély leírása – mint azt a vitaindítóban is említettem. Ha kivennék azokat a részeket, amik nem a Melánia-kastélyról szólnak, akkor alig maradna benne egy-két mondat, az is forrástalan, alátámasztatlan. Nagyon komoly ellentmondást látok abban, hogy a szócikk írója által feltöltött képek leírólapján Melánia-kastélynak nevezi a képen látható építményt, a képeken azonban szemmel láthatóan nem kastély van, hanem egy nagyobbacska ház, – nevezzük kúriának – ami szócikkben leírtakkal ellentétben nem mutat sem klasszicista sem historizáló stílusjegyeket, sem armírozás nem látható az épületen. Kérdéses az is, hogy szintén a szócikk írója miért töltött fel a nyírmártonfalvi Reviczky-kastélyról képet Melánia-kastély megnevezéssel és leírólappal (azóta átnevezésre került), az is szemmel látható, hogy a Reviczky-kastélyt ábrázoló kép (aminél korábban azt írta, hogy az a Melánia-kastély) és a többi kép nem azonos épületet ábrázol. Természetesen nem a szócikk író követelésének engedve indítottam ezt a TMB-t, hanem azért, mert úgy láttam, hogy valótlan, alátámasztatlan információk vannak a szócikkben és amikor megpróbáltam utánakeresni, akkor az égvilágon semmit nem találtam. @Texaner: írod, hogy „több tucat lapon megtalálhatók a róla szóló információk” arra szeretnélek kérni, hogy légy szíves ezekből egyet-kettőt linkelj be ide, ha valóban megfelelő források, akkor beillesztem őket a cikkbe. Őszintén szólva van egy olyan gyanúm, hogy amiket találtál, azok nem erről az építményről szólnak. --PallertiLapin.svgthe cave of Caerbannog 2019. május 8., 00:41 (CEST)

Hands-on.png (Szerkesztési ütközés után) Példaszerű a cikkben most szereplő kép leírása is a Commonson: Renovierung. Semmi más. Ebben a szócikkben semmi sem stimmel. Ami az állítólagos kastélyról szólna, az valótlanság, a 85%-nyi rész meg nem arról szól. – Pagony foxhole 2019. május 8., 01:03 (CEST)

Symbol opinion vote.svg megjegyzés Az a gyanúm, hogy az előző tulajdonos annak idején reklámcélból írta meg a szócikket, mert el akarta adni a házat. Ez sikerült neki. Örüljünk ennek, és töröljük a szócikket. Wikizoli vita 2019. május 8., 09:18 (CEST)

Symbol opinion vote.svg megjegyzés A nevezetességet nem tudom megállapítani; elképzelhetőnek tartom, ha valaki utánanézne papír anyagú forrásoknak, lehetne kanyarintani szócikket belőle, mint más kastélyokról/kúriákról. De az is lehet, hogy nem nevezetes. Valami azonban össze van kavarva.

  • Nyírmártonfalvától ÉÉNy-ra található a Reviczky-major, ahol áll egy Reviczky-kastély/-kúria (é.sz. 47,606169, k.h. 21,883612); a Google Earth alapján ez az épület „egyenes”, és feltehetően ez (utazzitthon.hu) az épület lehet az.
  • Nyírmártonfalvától NyÉNy-ra található Melánia-tanya, ahol áll a Melánia-kastély/kúria (é.sz. 47,591045, k.h. 21,875072); a Google Earth alapján ez az épület U alakú, és feltehetően ez (indafoto.hu) és ez (kastelyok.com) az épület lehet az. Annyi kavarodás van, hogy ez utóbbi is nevezhető Reviczky-kastélynak/kúriának, hiszen végül ezt is a Reviczky család vásárolta meg (annak Melánia nevű tagja). Azt is el tudom képzelni, hogy a szócikkben szereplő épület fényképe erről az U alakú épületről készült, mégpedig az U betű kanyarjának belső oldaláról. De nem biztos.

--Sphenodon vita 2019. május 8., 23:57 (CEST)

  • Symbol delete vote.svg törlendő, nem ismerem ugyan az épületet, de a cikk sem vitt sokkal közelebb hozzá. A fenti észrevételek alapján pedig mindenképpen jelentős korrekcióra szorulna a szócikk. Ha nevezetes (ez ugye nem derül ki), akkor források alapján később is megírható. Palotabarát vita 2019. május 9., 22:51 (CEST)

A fenti megbeszélést archiváltuk. Kérjük, további hozzászólásokat már ne írj hozzá! Ezt a lapot ne szerkeszd!