Főmenü megnyitása

Módosítások

Gyerekes megfogalmazás jav., elfogult rész törl. bevezető újraír
{{nincs forrás}}
{{Jegyzetszerű}}
{{TV-csatorna infobox}}
Az '''Al Dzsazíra''' ([[angol nyelv|angolul]]: Al Jazeera, [[arab nyelv|arabul]]: الجزيرة‎) egy 1996-ban alakult [[katar]]i székhelyű pánarab hírtelevízió, mely világszerte számos nyelven sugároz adásokat.
| név =
| logó =
| logóméret =
| kép =
| képméret =
| képaláírás =
| indulás dátuma = 1996
| megszűnés dátuma =
| felbontás =
| nézettség =
| nézettség dátuma =
| nézettség forrás =
| hallgatottság =
| hallgatottság dátuma =
| hallgatottság forrás =
| társaság =
| tulajdonos =
| szlogen =
| ország =
| vételi terület =
| székhely =
| korábbi nevek =
| utód neve =
| társadó =
| timeshift nevek =
| teletext =
| honlap =
| földi szolgáltató1 =
| földi csatorna1 =
| műholdas szolgáltató1 =
| műholdas csatorna1 =
| kábelszolgáltató1 =
| kábelcsatorna1 =
| műholdas rádiószolgáltató1 =
| műholdas rádiócsatorna1 =
| adsl szolgáltató1 =
| adsl csatorna1 =
| online szolgáltató1 =
| online csatorna1 =
}}
Az '''Al Jazeera''' a világ egyik leghíresebb hírcsatornája, mely 1996-ban indult [[Katar]]ban. Eleinte csak arab nyelven volt elérhető, de gyorsan elterjedt világszerte és ma már számos nyelven működik.
 
A csatorna 80 stúdiót birtokol az egész világon. A név arabul ''szigetet'' jelent, a [[Dzsazíra]] egy középkori muszlim régió neve is egyben. Az Al JazeeraDzsazíra a katari kormány tulajdonában van.
 
A televízió csatornatelevíziócsatorna 1996-ban indult hódító útjára, miután a BBC arab nyelvű hírcsatornája abbahagyta adását. Eredetileg napi 6 órában sugározta adását, azonban 1997-re már 12 órára nőtt az adásidő. KarrierjeMűködése kezdetén még olyan talk-show-kat sugárzott a tévécsatorna, amelyek nagyon botrányosnak számítottak, több ország kormánya be is tiltotta az Al JazeerátDzsazírát. Ennek ellenére 1999-től kezdve a nap 24 órájában sugároz., weboldala Weboldalapedig 2001-ben indult el.
 
A csatorna híres lett arról is, hogy több háborúról is egyenesen közvetített. Néhány esetben ez a stáb életét is követelte.
 
Az Al Jazeera a világ egyik legbotrányosabb hírcsatornájának is számít, hiszen számtalan botrányba is keveredett már hosszú pályafutása alatt.
 
A csatorna főbb vetélytársai: [[Deutsche Welle]], [[Euronews]], [[CNN]], illetve az arab piacról is akadnak ellenfelei.