A Bush-ház (angolul Bush House) az Aldwych és a Strand között található épület London belső részén, Westminsterben. Ez az épület ad otthont a BBC World Servicenek, ami az épület öt szárnya közül négyet használ. Az ötödik, délnyugati szárny az adó-és illetékhivatalé. Az épület különböző szárnyait különböző időpontokban, 13 év alatt adták át.

  • 1923: Központi Rész
  • 1928: Északnyugati szárny
  • 1929: Északkeleti szárny
  • 1930: Délkeleti szárny
  • 1935: Délnyugati szárny
Bush-ház
A Bush House oszlopcsarnoka
A Bush House oszlopcsarnoka
Hely  Egyesült Királyság, London, City of Westminster, Aldwych
Típus építmény
Építész(ek) Harvey Wiley Corbett
Elhelyezkedése
Bush-ház (City of Westminster)
Bush-ház
Bush-ház
Pozíció City of Westminster térképén
é. sz. 51° 30′ 46″, ny. h. 0° 07′ 02″Koordináták: é. sz. 51° 30′ 46″, ny. h. 0° 07′ 02″
A Wikimédia Commons tartalmaz Bush-ház témájú médiaállományokat.

Ezt a ma már ízig-vérig brit épületet eredetileg amerikai magánszemélyek és cégek tervezték, építtették, és használták. Irving T. Bush tervei alapján kezdték meg az épület építését 1919-ben. Az eredeti elképzelések alapján egy nagy kereskedelmi centrumként kezdték el építeni. A kivitelezésért az amerikai Harvey W. Corbett volt a felelős.

Az épületet nagy ünnepség közepette Arthur Balfour adta át 1925. július 4-én. Az előcsarnokban lévő két szobrot Malvina Hoffman amerikai művész leplezte le. A szobrok a brit–amerikai barátságot szimbolizálják, az épület elején pedig a következő szöveg olvasható angolul: „Az angolul beszélő emberek barátságának szentelve” (Dedicated to the friendship of English-speaking people). 1929-ben ezt az épületet nyilvánították a világ legdrágább épületének.

Miután 1940. december 8-án megsérült a Broadcasting House, a BBC European Service osztálya beköltözött az épület délnyugati szárnyába, amit 1958-ban az Overseas Service is követett.

A BBC szerződése a Kato Kagakuval, az épület japán tulajdonos cégével 2010-ben lejár. A cég tervei szerint a World Service átköltözik a Broadcasting House-ba, annak kibővítése és restaurálása után. 2005 októberében a cég bejelentette, hogy 2007-ben elkezdi sugározni adásait külön arab nyelvű csatornán is, aminek itt lenne a központja.

Külső hivatkozásokSzerkesztés