Milkovics Pál

(1979-) magyar üzletember, televíziós műsorvezető, producer

Milkovics Pál Péter (Budapest, 1979. július 29. –) magyar médiavállalkozó, újságíró, műsorvezető, producer, a Brit Media Befektetési Kft. tulajdonosa.[1][2]

Milkovics Pál
Született 1979július 29. (44 éves)
Budapest
Állampolgársága magyar
Nemzetisége magyar
Foglalkozása vállalkozó
újságíró
műsorvezető
producer

A Wikimédia Commons tartalmaz Milkovics Pál témájú médiaállományokat.
SablonWikidataSegítség

Karrierje szerkesztés

Budapesten született 1979-ben, zsidó családban,[3] de gyermekkora nagy részét Esztergomban töltötte. Édesapja újságíró volt, ennek hatására már 14 éves korától gyakornokoskodott a városi televíziónál. Miután Budapestre költözött, gyorsan ívelt felfelé a karrierje, dolgozott a TV2-nél, majd az RTL Klubhoz került, ahol 22 évesen lett a Reggeli című műsor főszerkesztője.[2] Műsorvezetőként a Gastro Fanatic című műsort készítette.[4][5] A tévétől nem sokkal később azonban elbocsátották, ekkor döntött úgy, hogy vállalkozó lesz. 2005-től az Independent Europena Media Group (IEMG Kft.) producereként készített műsorokat. A vállalatban társtulajdonos, a nemzetközi produkciókért felelős vezető. Később Romániában és Finnországban is gyártott életmód témájú műsorokat, ezekkel több száz embernek adott munkát, de végül úgy határozott, hogy inkább olyan országban akar vállalkozni, ahol beszéli a nyelvet. Milkovics ezek után Prágában megalapította az S&P Broadcasting nevű céget, és elindított két tematikus tévécsatornát, melyek Csehországban és Szlovákiában foghatóak: a Mňam TV-t és a Mňau TV-t, előbbi gasztronómiával, utóbbi háziállatokkal (elsősorban kutyákkal és macskákkal) foglalkozik. A Mňau TV havi 820 ezres nézettséget ért el.[6] 2018-ban, a Magyar Nemzet napilap megszűnésének hírére megkereste a lap akkori tulajdonosát, Simicska Lajost, hogy megvásárolná a lapot,[7] és tervei szerint ingyenes újságként működtetné tovább,[8] de nem kapott választ Simicskától, így visszavonta az ajánlatát. Milkovics Pál ezután a 24.hu-nak adott interjújában közölte, hogy egy új, ingyenes magyar napilap elindítását tervezi.[9]

A cseh cégét 2019-ben eladta, és megalapította a Global Post Hun Kft.-t, ami a Pesti Hírlap névre keresztelt napilapot adja ki. Az újság 2020. január 30-án indult, de márciusban fel kellett függeszteni a Covid19-pandémia miatt. Április 22-én bejelentették, hogy a Pesti Hírlapban 20 százalékos tulajdonos lesz a Brit Media Befektetési Kft., melynek akkori tulajdonosa Köves Slomó volt.[10] Júliusban kiderült, hogy a Pesti Hírlap 100%-a a Brit Mediához kerül, Köves Slomó pedig kivonul a médiából, Milkovics Pál pedig bevásárolta magát a cégbe. így Milkovics lett a 168 Óra, a Pesti Hírlap, és a Neokohn.hu tulajdonosa is.[1]

Jegyzetek szerkesztés

  1. a b Bréking: Átalakul a 168 Óra és a Neokohn tulajdonosi szerkezete, a Pesti Hírlap eddigi tulajdonosa a Brit Media vezetője és résztulajdonosa lesz (magyar nyelven). Media1, 2020. július 10. [2020. november 2-i dátummal az eredetiből archiválva]. (Hozzáférés: 2020. október 30.)
  2. a b Olyan, mintha benne lennék a House of Cardsban (angol nyelven). telex, 2020. október 28. (Hozzáférés: 2020. október 30.)
  3. „Nem küldött senki” – az új sajtóbirodalmat építő Milkovics Pál Habonyról és cuki állatkákról | Válasz Online (magyar nyelven). (Hozzáférés: 2020. október 30.)
  4. https://web.archive.org/web/20110721105703/http://www.hullamvadasz.hu/index.php3?hir=8359&fotip=1
  5. https://web.archive.org/web/20081224114530/http://tvpaprika.hu/hu/forum/3281
  6. Gábor, Stöckert: Vau TV és Nyamm TV jön Magyarországra (magyar nyelven). index.hu, 2018. február 12. (Hozzáférés: 2020. október 30.)
  7. Milkovics Pál is megvenné a Magyar Nemzetet? (magyar nyelven). 24.hu, 2018. április 11. (Hozzáférés: 2020. október 30.)
  8. Attila, Varga: A Magyar Nemzet ingyenes lapként is működhetne (magyar nyelven). index.hu, 2018. április 19. (Hozzáférés: 2020. október 30.)
  9. Mivel Simicska nem adja neki a Magyar Nemzetet, lehet, hogy indít egy új újságot (magyar nyelven). 24.hu, 2018. április 20. (Hozzáférés: 2020. október 30.)
  10. Beszáll a Pesti Hírlapba a Fidesz-barát rabbihoz, Köves Slomóhoz köthető médiavállalat, a Brit Media (magyar nyelven). Media1, 2020. április 22. [2020. november 2-i dátummal az eredetiből archiválva]. (Hozzáférés: 2020. október 30.)

Források szerkesztés