168 Óra

magyar hetilap

A 168 Óra 1989-ben alapított magyar közéleti hetilap. A nyomtatott lap megjelenését 2022. augusztus 26-án felfüggesztették.[2]

168 Óra
Adatok

OrszágMagyarország
Alapítva1989
TulajdonosBrit Média Befektetési Kft.
KiadóTelegráf Kft.
FőszerkesztőMakai József[1]
Nyelvmagyar
Politikai ideológialiberalizmus
SzékhelyBudapest (1023, Bécsi út 3–5.)
ISSN
A(z) 168 Óra weboldala
A Wikimédia Commons tartalmaz 168 Óra témájú médiaállományokat.

Története szerkesztés

A lap előzménye a Magyar Rádió azonos nevű, 1971-től kezdve szombatonként délután 16 órakor jelentkező másfél órás, valamint vasárnaponként reggel 6 és fél 9 óra között sugárzott belpolitikai magazinműsora volt, amelyeket Mester Ákos és Bölcs István szerkesztett. Az 1989-ben alapított hetilap eredetileg e műsorokban elhangzottak szerkesztett változatait közölte. 1991-ben Joseph Pulitzer-emlékdíjjal tüntették ki a lap szerkesztőségét. 2015 októberében a lapot megjelentető Telegráf Kiadó Kft. nevű cégben többségi tulajdont szerzett a Brit Média Befektetési Kft.[3]

2018. március 21-én a nemzetközi antirasszista napon a Magyar Ellenállók és Antifasiszták Szövetsége Radnóti Miklós antirasszista díjat adományozott a 168 Óra szerkesztőségének.[4]

2020. szeptember 2-án elbocsátották Rózsa Péter főszerkesztőt arra hivatkozva, hogy olyan fotót közölt a hetilapban, amelyen Orbán Viktor fiatalkorú gyermeke is látható, ami Milkovics Pál, a lapot kiadó cégcsoport vezérigazgatója szerint morálisan aggályos.[5] Az új főszerkesztő Makai József lett, aki azelőtt a Pesti Hírlap munkatársa volt.

2022. április 30-án a Média1 hírportálon bejelentették, hogy a tulajdonosi jogokat gyakorló Milkovics Pál a 15 fős szerkesztőséget elbocsátja, és ehhez kapcsolódóan a főszerkesztő Makai József is felmondott. A lap átszervezését költségcsökkentéssel és a működés optimalizációjával indokolták.[6] Működését a továbbiakban külsős szerzőktől és szabadúszóktól rendelt anyagokkal szeretnék biztosítani.[7]

A lapnak 2002-ben 58 000, 2009-ben 36 371, 2010-ben 21 000, 2013-ban 17 746, 2015-ben 14 321 eladott példányszáma volt. 2020 harmadik negyedévében már csak 6630, míg egy évvel később 4105 példányt tudtak eladni. 2022 márciusában a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség (MATESZ) bejelentette, hogy az alacsony példányszám miatt a továbbiakban nem méri a példányszámok alakulást.[8]

A 168 Óra hetilap megjelenését 2022. augusztus 26-án bizonytalan időre felfüggesztették.[2]

Munkatársak szerkesztés

  • Megbízott főszerkesztő: Makai József
  • Hírigazgató: Trencséni Dávid
  • Vezető szerkesztő: Tálos Lőrinc
  • Szerkesztők: Bánhidi Emese, Pásztor Csaba, Németh Anna
  • Munkatársak: Cserdi Dóra, Lányi Örs, Nagy Cintia, Pelva Csenge, Péter Alvarez
  • Képszerkesztők és fotóriporterek: Dimény András, Karancsi Rudolf, Pozsonyi Roland
  • Művészeti vezető: Zimmermann Zsolt
  • Marketing: Simon Zsuzsa
  • Kiadó vezető: Grünzweig Gábor

A szerkesztőség Budapesten, a Szépvölgyi út 35-37. szám alatt működik.[9]

Főszerkesztők szerkesztés

  • Mester Ákos (1989 – 2016. április 1.)
  • Tóth Ákos (2016. április 1. – 2019. szeptember 30.)[10]
  • Rózsa Péter (2019. október 1. – 2020. szeptember 1.)[11][12]
  • Makai József (mb. 2020. szeptember 2. – 2022. április)
  • Szombathy Pál (2022. július 4.[13] – 2023. április [14])
  • Pásztor Csaba (mb.)
  • Csanádi Dávid

Jegyzetek szerkesztés

  1. Archivált másolat. [2020. november 1-i dátummal az eredetiből archiválva]. (Hozzáférés: 2020. november 4.)
  2. a b Szalay Dániel: Felfüggesztik a 168 Óra hetilap megjelenését és a Pesti Hírlap sem tér vissza a sajtópiacra a csak nyárra ígért felfüggesztésből. Media1, 2022. augusztus 26. [2022. augusztus 26-i dátummal az eredetiből archiválva]. (Hozzáférés: 2022. augusztus 26.)
  3. A Klubrádió befektetője bevásárolta magát a 168 Órába. Origo.hu, 2015. október 21.
  4. Átadták a Radnóti Miklós antirasszista díjat. nepszava.hu, 2018. március 21. [2018. március 21-i dátummal az eredetiből archiválva].
  5. Elbocsátották Rózsa Pétert, a 168 Óra hetilap főszerkesztőjét egy Orbán Viktort és családját ábrázoló fotó miatt. Media1, 2020. szeptember 2. [2020. szeptember 3-i dátummal az eredetiből archiválva]. (Hozzáférés: 2020. szeptember 2.)
  6. Elbocsátják a 168 Óra teljes stábját, felmondott Makai József főszerkesztő. Leépítés van a Pesti Hírlapnál is. Telex.hu, 2022. április 30.
  7. Elbocsátották a 168 óra újságíróit, a lapot azonban nem akarja bezárni a tulajdonos. 24.hu, 2022. április 30.
  8. Nem mérik a többé a 168 Óra példányszámát, aminek eladása egy év alatt 40%-ot zuhant. Telex.hu, 2022. március 21.
  9. a lap impresszuma (Hozzáférés: 2022. március 27.)
  10. Főszerkesztőváltás a 168 Óránál. Media1, 2019. szeptember 10. [2020. október 29-i dátummal az eredetiből archiválva]. (Hozzáférés: 2021. február 14.)
  11. Kirúgták a 168 Óra főszerkesztőjét egy Orbán Viktorról és családjáról készült kép miatt. 24.hu
  12. Elbocsátották Rózsa Pétert, a 168 Óra hetilap főszerkesztőjét egy Orbán Viktort és családját ábrázoló fotó miatt. Media1, 2020. szeptember 2. [2020. szeptember 3-i dátummal az eredetiből archiválva]. (Hozzáférés: 2020. szeptember 2.)
  13. Dániel, Szalay: A 168 óra főszerkesztője lesz Szombathy Pál, az Index volt vezérigazgatója, érkezik Sztankóczy András is a lapvezetésbe (magyar nyelven). Media1, 2022. július 4. [2022. július 4-i dátummal az eredetiből archiválva]. (Hozzáférés: 2022. július 4.)
  14. Szombathy Pál már nem a 168 Óra főszerkesztője. telex.hu, 2023. április 3.

Külső hivatkozások szerkesztés