Szombathy Pál

(1969) magyar újságíró, publicista

Szombathy Pál (Bácsalmás, 1969. július 10. –) magyar újságíró, publicista, televíziós műsorvezető. Az 1990-es években a Magyar Televízió egyik vezető munkatársa, 2003 és 2006 között a Magyar Hírlap főszerkesztője. 2008-ban a zona.hu internetes magazin alapítója. A Digi Sport alapításától 2020-ig a Reggeli Start című műsorának főszerkesztője, műsorvezetője. 2020-ban egy ideig az Index vezérigazgatója és főszerkesztője, majd 2022. július 4-től[1] 2023 áprilisáig[2] a 168 Óra főszerkesztője.

Szombathy Pál
Született1969. július 10. (54 éves)
Bácsalmás
Állampolgárságamagyar
Foglalkozása
IskoláiEötvös Loránd Tudományegyetem (–1993)
SablonWikidataSegítség

Édesapja Szombathy Zoltán újságíró.

Életpályája

szerkesztés

Gyermekkorát Bácsalmáson, illetve Kecskeméten töltötte. 1988-ban kezdte meg egyetemi tanulmányait az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsésztudományi Kar magyar-történelem szakán, ahol 1993-ban szerzett abszolutóriumot. Még egyetemista időszakában lett a Magyar Hírlap című napilap külső munkatársa. 1993-ban a lap átvette belső munkatársnak, valamint parlamenti tudósítónak. 1994-ben átkerült a Magyar Televízióhoz, belpolitikai főszerkesztői beosztásban, egy évre rá A Hét című hírháttérműsor főszerkesztője lett. 1998-ban az MTV vezető szerkesztőjeként folytatta munkáját. Közben 1996-ban megszerezte történelem szakos bölcsész diplomáját.

2000-ben távozott a közszolgálati televíziótól és visszatért a Magyar Hírlap szerkesztőségébe előbb munkatársként, majd belpolitikai rovatvezetőként, végül a lap főmunkatársaként dolgozott 2002-ig. Ekkor vette át „A nap témája” című rovat vezetését. 2003-ban megbízták a lap főszerkesztésével. Erre az időszakra esett, amikor a lapot tulajdonló Ringier felvásárolta a Népszabadság című napilapot kiadó cég egy részét és emiatt bezárta a Magyar Hírlap szerkesztőségét. Ebben az időben adta ki vezetésével a szerkesztőség a két hétig megjelenő A Pont című lapot. A szerkesztőség ekkor felvásárolta a Magyar Hírlapot kiadó céget és újraindították a lapot. 2005-ben Széles Gábor üzletember vette meg a kiadócéget, az újság irányvonalát megváltoztatva, így 2006-ban Szombathyt menesztették a laptól.[3].

Újságírói munkája mellett 2002-ben a köztelevízió Élesben című műsorát vezette, illetve 2002 és 2004 között az ATV-n vezetett reggeli, illetve háttérműsorokat. 2007-ben külsősként visszatért a Magyar Televízióhoz, ahol az Á la carte című közéleti-beszélgetős műsor vezetője volt. 2008-ban a műsorral párhuzamosan zona.hu néven internetes magazint indított, amelyik egy évig volt aktív. 2009-ben nem indult újra az Á la carte, amelyet 2010-től a Story TV vett műsorára. 2011 nyarától a Digi Sport című sportcsatorna munkatársa, ahol különböző beszélgetős műsorokat vezetett (Reggeli Start, Rangadó) 2020-as menesztéséig.[4] Munkái mellett néhány lapban jelentet meg írásokat, publicisztikákat (pl. Új Szó).

2017. július 26-tól az Index.hu Zrt. igazgatósági tagja, 2020. július 22[5]-től július 27-ig[6] vezérigazgatója. Ezzel az Index.hu Zrt. legrövidebb hivatalban lévő vezérigazgatója mintegy 4 nappal (Ződi Zsolt előtte 6 napot töltött a poszton).[7]

2022. július 4-től a 168 Óra főszerkesztője lett[1] 2023 áprilisi távozásáig.

  1. a b Dániel, Szalay: A 168 óra főszerkesztője lesz Szombathy Pál, az Index volt vezérigazgatója, érkezik Sztankóczy András is a lapvezetésbe (magyar nyelven). Media1, 2022. július 4. [2022. július 4-i dátummal az eredetiből archiválva]. (Hozzáférés: 2022. július 4.)
  2. Szombathy Pál már nem a 168 Óra főszerkesztője. telex.hu, 2023. április 3.
  3. Kirúgták a Magyar Hírlap főszerkesztőjét. origo.hu, 2006. november 7.
  4. Szombathy Pált kirúgta a Digi Sport az Indexben történt szerepvállalása miatt. 24.hu, 2020. augusztus 23.
  5. Elbocsátották az Index főszerkesztőjét Index.hu. 2020. júl. 22.
  6. ATV: Tovább tud működni az Index?. ATV.hu. (Hozzáférés: 2020. július 27.)
  7. Zsolt, Sarkadi: Szombathy Pál már nem az Index vezérigazgatója. 444, 2020. július 27. (Hozzáférés: 2020. július 27.)