Főmenü megnyitása

A Hír TV Magyarország első tematikus hír- és hírháttér televíziója. A „polgári nyilvánosság eszközeként”[4][5] beharangozott csatorna 2003. január 2-a óta sugározza adását a nap 24 órájában. Az alapítók célja egyrészt a nagy múltú nemzetközi hírcsatornák (CNN, SkyNews és BBC) által képviselt televíziós műfaj és színvonal meghonosítása,[6] másrészt a jobboldali, konzervatív ideológiai-politikai oldal számára egy saját csatorna létrehozása volt.

Hír TV
Hirtvujlogo05.jpg
Jelmondat: Visszatértünk!
Adatok
Indulás 2003. január 2.
Társaság HírTV Műsorszolgáltató és Hirdetésszervező Zrt.
Tulajdonos KESMA
Nézettség0,6% (2018)[3]
Ország  Magyarország
Vételi terület 87,8% (2018)[1]
Székhely 1149 Budapest, Angol u. 65–69.[2]
Vétel
Földi sugárzás
MinDig TV Extra
Műholdas vétel
UPC Direct (Magyarország, Szlovákia, Románia)HU: 15. programhely
Digi
Telekom
Focus Sat
Kábeles vétel
UPC (Magyarország, Szlovákia, Románia)HU: 93. programhely
Telekom
Invitel
Digi29. programhely
PARISAT
PR-Telecom
Vidanet17. programhely
Tarr Kft.29. programhely
CellKábel7. programhely
Kábelsat-200020. programhely
IPTV
Telekom10. programhely
Invitel17. programhely
Interware17. programhely
Szolnoki IPTV
Hivatalos oldal

A televízió partneri viszonyt ápolt az azonos tulajdonosi körbe tartozó Magyar Nemzettel és Lánchíd Rádióval, egészen azok 2018-as megszűnéséig.[7] A Hír TV önálló, fizetős csatorna, vagyis a szolgáltatók műholdról kapják a gyártótól a műsort, melyet saját csomagjaikban terjesztenek. A csatorna hangja jelenleg Crespo Rodrigo, az Echo TV és a Fox volt hangjai, korábban Gyurity István énekes, színművész és Nagy Sándor újságíró, televíziós műsorvezető.

2019. április 1-én az Echo TV beolvadt a Hír TV-be. A csatorna azóta a Hír TV nevét őrzi meg és az Echo TV eddigi székházát, stúdióit, műszaki hátterét és on-air grafikáját használja. A műsorszerkezetet tekintve mind az eddigi Hír TV, mind az Echo TV műsorai között vannak olyanok, melyek megmaradnak az új Hír TV-n is.[8]

Politikai, közéleti kötődéseSzerkesztés

2003–2015Szerkesztés

Az alapítók, a tulajdonosok, a vezetői réteg és az újságírók köreiben sok, önmagát jobboldaliként definiáló, főleg a Fidesz és a KDNP pártokhoz köthető személy tűnt fel, például Kurucz Éva műsorvezető, aki 2014-ben a Fidesz kormányszóvivője lett,[9] vagy Krakkó Ákos riporter, akit 2010-ben neveztek ki a Fidesz frakció,[10] majd 2014-ben a Miniszterelnökség sajtófőnökének.[11] A korai Hír TV ikonikus alakja volt Bayer Zsolt, Fidesz-alapító újságíró, publicista is, aki magára többször is a „Fidesz ötös számú párttagkönyvének tulajdonosaként” hivatkozott.[12]

Borókai Gábor, az első Orbán-kormány egykori szóvivője 2003-ban a HírTV elnökeként arra a kérdésre, hogy a csatorna a jobb vagy a baloldalhoz sorolja-e magát, azt nyilatkozta: „Mi konzervatív értékrendet képviselő televízió vagyunk. Nem szeretem a jobboldal, baloldal besorolást. Értelmetlen. A jobboldali és baloldali fogalmak iskolai tipizálása szerint a jobboldali retrográd, maradi, fejlődésre képtelen, bűnös, míg a baloldali haladó, humánus és értékes.”[13]

2015–2018Szerkesztés

A korábbi tulajdonos Simicska Lajos, a Fidesz egykori pénztárnoka[14] és Orbán Viktor miniszterelnök egykori egyetemi kollégiumi szobatársa volt. 2015 februárjában kapott médianyilvánosságot a kettejük között megromlott viszony, amikor Simicska trágár kifejezéssel illette a miniszterelnököt. A botrány kirobbanásának napján a televízió korábbi vezetése testületileg felmondott, majd a következő hetekben több más ott dolgozó újságíró is elhagyta a televíziót. A leghangosabb médiavisszhangot a Célpont című oknyomozó műsor stábjának felmondása váltotta ki.[15][16]

2015 tavaszán a Fidesz vezető politikusai bojkottot hirdettek a televízió ellen, így egészen 2018-as tulajdonosváltásáig a Fidesz-KDNP színeiben tevékenykedő politikusok nem fogadták el a csatorna meghívásait hírháttér műsoraikba, és riportereiknek, helyszíni tudósítóiknak gyakran a bojkottra hivatkozva kitérő válaszokat adtak.

A televízió 2015 szeptemberi tartalmi-arculati megújításakor az új vezetőség szerint a Hír TV a „szabadság kis szigete” lett, ahol kiteljesedhet az újságírás, mert már szóba állhatnak olyanokkal is, akik eddig ki voltak tiltva a csatornából.[17] Tarr Péter tartalomért felelős vezérigazgató-helyettes a megújulás okán rendezett sajtótájékoztatón elmondta, hogy megújult műsorkínálatukkal új nézőbázist szeretnének bevonzani. Az új vezetésnek – elmondásuk szerint – szándékuk „lebontani azt a gettót, amit az előző vezetés épített a tévé köré”.[18] Tarr Péter a megújulás után a Kreatívnak adott interjúban azt mondta: „Korábban ez a televízió ezer szállal a kormánypártokhoz köthető médium volt. A kormány kommunikációjáért felelős emberek heti rendszerességgel jártak be eligazítani a vezérkart.”[19] A Fidesz-kormány az interjún elhangzottakra reagálva azonban határozottan visszautasította, hogy korábban „kézivezérelték” volna a Hír TV-t.[20]

A megújulás óta több baloldalhoz köthető újságíró, műsorvezető és szerkesztő is a csatornához igazolt, például Veiszer Alinda, akit sokan bíráltak új munkahelye miatt, ő azonban a Magyar Narancsban így nyilatkozott erről: „Nagyon jó dolognak tartom, ha összekeveredik a jobb- és a baloldal, és nem szekértáborokban gondolkodunk.”[21] Ebben az időszakban beszélgetős műsoraikba rendszeresen hívták be a baloldaliként titulált médiumok főszerkesztőit, újságíróit is (pl. Index, Népszabadság). Az új, Szabadfogás című közéleti vitaműsor 2015 szilveszteri adásába Havas Henriket is meghívták, melyet a közönség a televízió Facebook oldalán megosztottan, egyesek „történelmi pillanat”-nak minősítve fogadták.[22]

2016. december 17-én az Index írta meg elsőként, hogy a konkurens ATV csatornától hamarosan átmegy Kálmán Olga, aki 2003 óta vezette az ATV Egyenes Beszéd című műsorát. A hírportál információi szerint a műsorvezető korábban már több tévétársasággal is felvette a kapcsolatot, váratlan felmondásával viszont kész helyzet elé állította munkaadóit, emiatt valószínű, hogy a Hír TV-vel már régebb óta tárgyalt. Az átigazolás oka - a nyilatkozatok szerint - nem anyagi jellegű volt.[23] Az átigazolás eredményeként 2017 márciusában indult el Kálmán Olga új beszélgetős műsora a Hír TV-n, az Egyenesen.[24]

A 2018. országgyűlési választásokat követőenSzerkesztés

Simicska Lajos tulajdonos a választásokat követően, 2018. április 10-én jelentette be a társmédiumok, a Lánchíd Rádió és a Magyar Nemzet megszüntetését, finanszírozási okokra hivatkozva,[1] valamint a csatornánál is létszámleépítés kezdődött. Júliusban végül megvált a televíziótól is, azt egykori üzlettársának, Nyerges Zsoltnak adta el, aki a Simicska-Orbán szakítást követően is közismerten jó kapcsolatot ápolt a miniszterelnökkel.[25]

2018. augusztus 1-jén a tulajdonosváltás okán lecserélődött a csatorna teljes vezetése. A tulajdonos Liszkay Gábort bízta meg a csatorna szakmai koordinálásával.[26] Szikszai Péter a Hír TV régi-új vezérigazgató-helyettese bejelentette: visszatérnek a régi értékekhez, és ott folytatják, ahol 2015-ben a G-nap előtt abbahagyták. Elmondta: a tulajdonosváltással és az új menedzsmenttel együtt visszatérnek a polgári, konzervatív értékek és az a céljuk, hogy visszaadják a tv-t a jobboldalnak.[27][28]

Még aznap, az esti főműsoridőben a korábbi Magyarország élőben c. műsor ment (Kálmán Olga műsora, az Egyenesen helyett) egy korábbi műsorvezetővel, Földi-Kovács Andreával, akinek első vendége Kocsis Máté Fidesz-politikus volt. Akkor véget ért a három évig tartó Fidesz-KDNP bojkott a Hír TV-vel szemben.

TörténeteSzerkesztés

Kezdeti évekSzerkesztés

 
A Hír TV második logója (2005–2015)

A televízió 2002. november 26-án[29] került bejegyzésre 20 millió forintos alaptőkével, első próbaadását pedig 2002. december 2-án adta le. Rendszeres adásba a kábelszolgáltatókkal történt megállapodás után, 2003. január 2-án kezdett.[30] Első vezérigazgatója Borókai Gábor, az első Orbán-kormány volt szóvivője, főszerkesztője pedig a Délmagyarország című lap élén álló Dlusztus Imre lett.[31]

A cég alaptőkéjét 2003 februárjában – három új tulajdonos bevonásával – 20 millióról 376 millió forintra emelték.[32] 2004 márciusában újabb tulajdonosváltás következett, a Hír TV felügyelőbizottságának tagja, Töröcskei István a Pro-Aurum Vagyonkezelő Rt.-vel és az Inforg Rt.-vel közösen 100%-os tulajdonrészt szerzett,[33] és ezt követően távozott a cégtől Borókai, helyét egy rövid ideig Fazekas Csaba, majd 2004. október 27. óta Liszkay Gábor, a Magyar Nemzet tulajdonos-főszerkesztője vette át.[33]

2003-ban a Hír TV stábja megkapta a Prima díjat elektronikus sajtó és a Prima Primissima díjat közönségdíj kategóriában. Ugyanezen év márciusában már mintegy 1,2 millió háztartásban volt fogható,[34] 2007-ben ez a szám pedig már meghaladta a 2,1 milliót.[35][36]

A csatorna 2005. március 11-én újult meg először: ekkor született meg a 10 évig használt logó is.

A 2006. évi őszi tüntetések-zavargásokSzerkesztés

Az MTV-székház ostromáról egyedüli tévécsatornaként élőben csak a Hír TV közvetített, melynek adását átvették a magyar adók, valamint a CNN, és a Reutersen keresztül a BBC, az EuroNews és a Sky News. A Hír TV szerkesztő-riportere, Erdélyi Ákos (ma már a Hír TV-ből a Simicska-botrány miatt távozó Liszkay Gábor-féle KARC FM angol hírblokkjának műsorvezetője) élőben közvetítette elsőként a brit BBC több tévécsatornáját, később pedig a CNN-nek is folyamatosan tudósított az őszi magyar eseményekről. Az ő közreműködésével készült a CNN riporterének, Nic Robertsonnak Gyurcsány Ferenccel készített botrányos interjúja is, amit számos magyar csatorna átvett.[37] A Hír TV riporterének, Császár Attilának tudósítását (amiben a székházat megrohamozó tüntetőket többek között forradalmárokként írta le, és az eseményeket az 1956-os forradalomhoz is hasonlította) többen bírálták elfogultsága miatt.[38][39] Az ORTT több televíziós közvetítéssel kapcsolatban hatósági ellenőrzést rendelt el.[40]

Az MTV-székház ostromát közel egymillió magyarországi néző látta élőben.[41] Az épületből utóbb kitiltották a Hír TV stábját az ostrom elfogult közvetítésének vádjával, amit azonban a Hír TV vezetése közleményében a leghatározottabban visszautasított.

2007–2014Szerkesztés

2007. március 15-én a Hír TV a Magyar Nemzettel közösen, Lánchíd Rádió néven új rádióadót indított.[42]

Az első komolyabb arculatváltásra 2007 szeptemberében került sor, ami a műsorstruktúrában is jelentős változásokat hozott. Gajdics Ottó, a társaság akkori vezérigazgató-helyettese a megújulásról azt mondta: „Legfontosabb feladatunk, hogy nyomon kövessük a magyar társadalomban folyó változásokat. Mostantól a dömpingszerűen özönlő információkat rendezettebb formában tálaljuk majd, hogy sokkal könnyebben érthetővé váljanak a hírek összefüggései.” Ennek érdekében egy „sokkal szebb, modernebb arculatot” készítettek. Átalakult a reggeli műsorfolyam: a korábbi stúdióbeszélgetéseket felváltotta egy lényegesen hosszabb, informatívabb híradó, élő kapcsolásokkal. Az esti műsorsáv is nagymértékben megváltozott. Ekkor indult el többek között a Vonalban, a Rájátszás, a Civil kaszinó, a Lapzárta, a Paletta és a Panaszkönyv is.[43]

2011. szeptember 5-én jött az újabb arculatváltás, az eddigiek mellett új, közéleti, gazdasági, külpolitikai és sportműsorokat is indítottak. Új műsorok: Globál, Bruttó, Ázsia, Retrográd, 10 perc, Ikon, Sportré, Stopper, Versus, Páholy. Ezek mellett a régi műsorok arculata is megújult. Számos műsor, így például a Híradó is új díszletet és főcímet kapott. A Hír TV főrendezője szerint a megújulás fő célja az volt, hogy a hírcsatornákra jellemző arculatot erősítsék. A feliratok olvashatóbbak, egyértelműbbek és letisztultabbak lettek, a logó lekerült a bal alsó sarokba, és egy egységet alkotott a hírsávval, de egyes dokumentumfilmek sugárzásakor megmaradt a jobb felsőben is. Néhány korábban futó műsor azonban lekerült a képernyőről, így szeptembertől a nézők már nem találkozhattak sem Borbás Máriával és az általa vezetett Értékmentés másként című, hungarikumokat bemutató sorozatával, sem Csintalan Sándor, Vonalban című betelefonálós műsorával.[44]

A Hír TV 2014. március 17-én reggel 5 órától adását 16:9-es formátumban sugározza, leváltva a korábbi 4:3-as képarányt.[45]

2014. június 5-én, a reklámadó bevezetése elleni tiltakozás részeként főműsoridőben, a 19 órás híradót megszakítva, negyedórára a Hír TV képernyője is elsötétült. A csatorna mintegy hatvan hazai médiummal közösen vett részt a tiltakozó akcióban.[46]

2015: a megújulás éveSzerkesztés

Már 2014-ben cikkeztek róla sajtóorgánumok, hogy Orbán Viktor miniszterelnök és a Hír TV-t tulajdonló Simicska Lajos között megromlott az évtizedes jó viszony. Az üzletember február elején egy interjúban „totális médiaháborúról” beszélt. Február 6-án lelkiismereti okokra hivatkozva nyújtotta be fel-, illetve lemondását Liszkay Gábor, a Magyar Nemzet főszerkesztője, a Hír Televízió elnöke, Gajdics Ottó, a Lánchíd Rádió főszerkesztője, Élő Gábor, az MNO főszerkesztője, Szikszai Péter, a Hír Televízió vezérigazgató-helyettese, Csermely Péter, a Magyar Nemzet főszerkesztő-helyettese és Szerető Szabolcs, a Magyar Nemzet főszerkesztő-helyettese.[47] A lépés váratlanul érte Simicska Lajost: a hírre magából kikelve becsmérelte a felállt vezetőket, és trágár kifejezéssel illette magát a miniszterelnököt is. A vezetők felmondása és Simicska Orbán Viktorra tett megjegyzése nyomán több műsorvezető és újságíró is távozott a tévétől és a vele egy portfólióba tartozó Magyar Nemzettől. A műsor fennállásának tizedik évfordulóján felmondott a rendkívül sikeres Célpont-stáb is, akik videoüzenetükben álltak ki a miniszterelnök mellett. A Célpont stábja – Bodacz Balázs időszakos stábtag kivételével – C-pont néven rövid ideig tovább folytatta oknyomozó műsorát az ellenzéki pártok ellen, melyhez a Napi Gazdaság, majd szeptember 1-jétől Magyar Idők néven biztosított a lap online felületet,[48] míg mások rövid időn belül az MTVA hírtelevízióvá átalakított, így a Hír TV riválisává vált, „ellen Hír TV”-nek emlegetett új M1 csatornáján bukkantak fel (például Földi-Kovács Andrea, Szabó Anett). A Célpont egyik frontembere, Kisberk Szabolcs azonban főszerkesztőként kapott új állást a Jobbik párthoz köthető jobboldali radikális N1TV-nél.[49] Ugyanakkor korábbi MTVA-sok viszont a Hír TV-hez igazoltak, mint például Szöllősi Györgyi, D. Bányász Gergő, Veiszer Alinda, Farkas Krisztina és Reisz András.[50] Emellett Kovács „Kokó” István ökölvívó is látható volt szeptembertől a televízióban, akinek helyét novembertől Horti Gábor vette át.

Március 14-én Kövér László fideszes házelnök ezek után a Hír Televíziót és a Magyar Nemzetet „ellenzéki orgánumoknak” nevezte.[51] Néhány nappal később Rogán Antal arra szólította fel képviselőtársait, hogy lehetőleg ne nyilatkozzanak ezeknek a médiumoknak.[52] A Fidesz hivatalosan ugyan nem hirdetett bojkottot a csatorna ellen, a kormánypárti vendégek azonban szinte teljesen eltűntek a Hír TV-ből. A döntést több jobboldali közéleti szereplő, értelmiségi is bírálta.

 
A Hír TV teljes grafikája 2015. szeptember 21-től 2019. március 31-ig, rajta a Rendkívüli Hírek jelölésével és a jellemző feliratokkal. A csatorna az Avenir Pro betűtípuscsaládot használta.

2015. szeptember 21-től a Hír TV megújult arculattal, változatos műsorszerkezettel és új műsorvezetőkkel jelentkezett. Az arculatváltás kiterjedt a logóra, a grafikai elemekre, a főcímekre, a zenékre, a stúdiókörnyezetre és a műsorvezetők megjelenésére is. A műsorstruktúra jelentősen átalakult: az élő adás már reggel 6 órakor kezdődött, a műsorzárás pedig a korábbi éjfél helyett éjjel 2 órára tolódott ki. Több új műsor is indult: 8 év után ismét jelentkezik a Reggeli járat. A három órás műsorfolyam híradókkal, időjárás-jelentéssel, lapszemlékkel és interaktív műsorelemekkel megszakított stúdióbeszélgetésekkel várja a nézőket. Korábban, már 18 órától jelentkezik a Magyarország élőben Szöllősi Györgyi és Bodacz Balázs vezetésével. A 20 órakor induló esti sávban tovább nőtt a politikai háttérműsorok aránya. Hétfőnként napi és hetilapok vezetőinek szereplésével látható a Főszerkesztők klubja. Kedden Kovács „Kokó” István vezet Középkezdés címmel sport-politikai vitaműsort. Szerda este kerül adásba a Szabadfogás, amelyben közéleti szereplők csapnak össze a hét legfontosabb hírei kapcsán. Péntekről csütörtök estére került át a Csörte Bella Leventével és négy vendégével, pénteken pedig a Mi lett vele? című, a rendszerváltás utáni évek meghatározó, de mára visszavonult politikusait bemutató portréműsorral jelentkezik Császár Attila. Veiszer Alinda heti négyszer vezeti Alinda című műsorát, amelyben hétfőtől csütörtökig minden este 22:30-tól a művészvilág, a tudomány, a sport és a közélet szereplőivel beszélget aktuális témákról. Az arculatváltásból nem maradt ki a Híradó sem. Az új díszlet és az új főcímzene mellett esténként állandó hírolvasópárosok várják a nézőket.

A Híradó és a Magyarország élőben zenei elemeit és a Hír TV általános zenei témáit Gulya Róbert zeneszerző komponálta. A hazai televíziózásban egyedülálló módon a főbb zenei motívumokat nagyzenekar, a Budapest Symphony Orchestra játssza.[53]

Az átalakulással együtt azonban több korábbi műsor is búcsúzott. Megszűnt az esti műsorsávban 2007 ősze óta futó Lapzárta, de lekerült a műsorról a Paletta, a Ring, a Galéria és a Zöld övezet is.

A szeptemberi megújulás utáni hónapokban még több új műsor indult, többek között a BBC Click helyett a BBC Travel Show-t sugározza a csatorna, míg saját gyártású műsorként az Életvonal és a Lelkünk rajta című műsorok indultak el.

2016–2018Szerkesztés

2016 év elején a Riasztás című műsor új arculattal és meghosszabbított, 40 perces műsoridővel várja a nézőket. Emellett a Panaszkönyv című műsor is megújult formában, szintén 40 percben jelentkezik.

Szeptember 12-től, közel egy év szünet után ismét jelentkezik a Lapzárta, minden hétköznap 22:30-tól. Az Alinda című műsor ettől a naptól immár dupla adásidővel, hétfőtől péntekig 23 óra 5 perctől kerül képernyőre.

Október 14-től, 1,5 évnyi kihagyás után, megújult formában jelentkezik ismét a Hír TV egyik legkedveltebb oknyomozó műsora, a Célpont. Emellett még két új műsor indul: Kép-regény című portréműsorával jelentkezik csütörtök esténként Teszári Nóra, vasárnap este pedig Puzsér Róbert kritikus-publicista vezet Sznobjektív címmel közéleti „talkshow”-t.

2017. február végén felmondott a Riasztás című műsor teljes stábja, a távozók a konkurens Echo TV-hez szerződtek.[54] A bűnügyi műsor április elejétől megújult formában jelentkezik, a korábbi műsorvezető, Kisléghi-Nagy Rudolf helyére az ATV-től érkező Péterfi Judit került.[55]

2017. március 13-tól átalakult a csatorna esti műsorstruktúrája. A Magyarország élőben helyett minden hétköznap 18 órától a Newsroom című műsor jelentkezik a korábbinál több vendéggel, élő bejelentkezéssel, friss hírekkel. Külön blokkokban foglalkoznak a külpolitikai, belpolitikai és kulturális témákkal, amelyeket egy-egy vendéggel beszélnek át a műsorvezetők. Este fél 8-tól kezdődik Kálmán Olga műsora, az Egyenesen. A két műsor egymáshoz szorosan kapcsolódva egy 3 órás műsorfolyamot alkot.[56]

2017 szeptemberében több új műsor is indult: 180 fok, Elmúlt8év, Peron, Privátszféra, Magyar exodus.

A 2018-as országgyűlési választások utánSzerkesztés

2018. április 17-től a Hír TV-nél csoportos létszámcsökkentés kezdődött. A távozó munkatársak között van Veiszer Alinda, Szöllősi Györgyi, Péterfi Judit és Pataky Enikő műsorvezető, Gulyás Ákos hírolvasó, D. Bányász Gergő belpolitikai főszerkesztő és M. Kiss Csaba főszerkesztő. Távozott Pauwlik László, a Hír TV Zrt. egyik vezérigazgató-helyettese is. Sajtóinformációk szerint a leépítés összesen 30-40 főt érint, riporterek, külpolitikai szakértők, operatőrök, vágók, segédszerkesztők és más munkatársak is távoznak. A csatorna aznap kiadott közleménye szerint „a jelenlegi médiapiaci körülmények között”, a „hosszú távú, hatékony működés fenntartása érdekében” döntöttek a csoportos létszámleépítésről. Több műsor is az országgyűlési választásokkal egy időben szűnt meg, némelyik, így például az Alinda és a Privátszféra pedig május végén, június elején kerül le végleg a képernyőről.[57][58][59]

2018. július 4-én közlemény jelent meg arról, hogy Simicska Lajos minden üzleti érdekeltségét, így a még megmaradt médiavállalkozásait is eladja. A vevő régi ismerőse és bizalmas üzlettársa, Nyerges Zsolt. A vételárat és a szerződések tartalmát üzleti titokra hivatkozva nem közölték.[60]

2018. július 25-én közleményt adtak ki arról, hogy a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyásával végrehajthatóvá vált Nyerges Zsolt irányításszerzése a korábbi Simicska-érdekeltségek felett. Az új tulajdonosi döntésnek megfelelően ezen a napon megtörténtek a személycserék a Hír TV Zrt-ben. Pauwlik Lászlót nevezték ki ismét a csatorna vezérigazgatói posztjára. A társaság igazgatóságát megszüntették, Fonyó Károly eddigi elnök és Faragó Csaba eddigi vezérigazgató távoztak a csatornától.[61]

2018. július 30-án nyilvánosságra került, hogy Liszkay Gábor visszatér a Hír TV-hez.[62]

2018. augusztus 1-jén a Hír TV képernyőjén az alábbi közlemény jelent meg: "Friss. Műsorváltozás: Kálmán Olga és Csintalan Sándor műsorait mától nem láthatják a Hír Televízió képernyőjén."[63] Ezen a napon állt fel a TV új vezetése, több munkatársnak felmondtak (Nagy Zoltán hírigazgató, Tarr Péter vezérigazgató-helyettes, Bodacz Balázs műsorvezető, Zimon András szerkesztő, György Zsombor szerkesztő, Lampé Ágnes műsorvezető, Teszári Nóra műsorvezető). Önként távozott a csatornától többek között Reichenberger Dániel hírszerkesztő és Lukáts Péter kreatív kommunikációs igazgató.[64] Augusztus végén távozott a csatornától Puzsér Róbert publicista, egyúttal megszűnt az általa vezetett Sznobjektív című műsor.[65]

A Hír TV vezetői 2018. augusztus 1-jétőlSzerkesztés

Az új vezetésben többen is dolgoztak már a csatornánál, jellemzően a 2015-ös G-nap előtt.

  • Vezérigazgató: Répásy Bálint (korábban Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt.)
  • Tartalomért felelős vezérigazgató-helyettes: Szikszai Péter (korábban Magyar Idők)
  • Általános vezérigazgató-helyettes: Korda Judit
  • Hírigazgató: Mentes Katalin (korábban Echo TV)
  • Szakmai tanácsadó: Liszkay Gábor (Mediaworks)[66]

2018. november 28-ig tíz médiavállalkozásban is többségi tulajdont szerzett a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA). A nonprofit médiaholdinghoz a Hír TV Zrt. is csatlakozott.[67]

2019. január 22-én megkezdték a Hír TV és az Echo TV működésének összehangolását, erről körlevélben tájékoztatta a Hír TV munkatársait Répássy Bálint, a csatorna vezérigazgatója. Kezdésként a hírigazgatóságok munkáját vonták össze, amelynek „első lépése a közös gyártás technikai, műszaki és alkotói feltételeinek kialakítása, valamint a rendszerek tesztelése”.[68]

2019. február 21-én bejelentették, hogy folytatódik a Hír TV és az Echo TV működésének összehangolása. A dolgozók egy részét átküldték az Echo TV Angol utcai székházába, ahol együtt készítették mindkét csatorna hírműsorait. Más munkatársak, nagyjából 20-40 ember - köztük vágók, operatőrök, riporterek - rendelkezési állományba került.[69]

2019. március 18-án közleményt adott ki a KESMA, amely szerint áprilistól beolvad a Hír TV-be az Echo TV. Március 29-étől a csatorna fokozatosan kiürítette addigi, Szentendrei úti székházát. Március 31-én a késő esti híradó után a régi Hír TV munkatársai gyertyagyújtással emlékeztek a hazai hírtelevíziózásra. Április 1-től az Echo TV műsorszolgáltatása megszűnt és a csatorna főbb műsorai a Hír TV-n lettek elérhetőek. A 2019. március 18-i közlemény szerint "a Hír TV értékrendje, profilja változatlan marad, ugyanakkor a beolvadásban rejlő lehetőségeket kihasználva a műsorszolgáltatás színesebb, tartalmasabb, jobb technikai színvonalú lesz".[70]

Elérés és nézettségSzerkesztés

A Hír TV – az ország túlnyomó többségét lefedő kábeltársaságokkal (UPC, T-Kábel, FiberNet, Antenna Hungária) együttműködve leginkább az alapcsomagban jut el az előfizetőkhöz. 2002-es indulása óta a hírcsatornának sikerült az országban a kábeltelevízióval ellátott háztartások 99%-át elérni. Ennek következtében napjainkban a magyar lakosság 2 900 000 háztartásában nézheti a Hír TV műsorát, amin felül a határon túli magyar lakta vidékeken is fogható a televíziós csatorna. Erdélyben mintegy 175 000 kábeltelevízióval ellátott háztatásba jut el a műsoruk. Az AGB Nielsen Media Research felmérései alapján a televízió 2 900 000 háztartásban van jelen, ami több mint 4 500 000 ember elérhetőségét teszi lehetővé. A napi átlagos elérés (RCH) 1 100 000–1 250 000 fő. A heti átlagos elérés (RCH) 2 400 000–2 650 000 fő.

A Hír TV az AGB Nielsen Media Research közönségmérését veszi igénybe, de csak egész napra vonatkoztatva méreti nézettségét, fő műsoridőre nem (vagy a mérés nem nyilvános). 2013 szeptemberében a teljes népességből átlagosan 1,3%-nyi, a 18–49 évesek körében 0,8% volt a nézettség.[71] Megjegyzendő, hogy a teljes népesség körében a csatornatípusok közötti nézettségi megoszlás arányában a hírcsatornák (ATV, EchoTV, Euronews (magyar), HírTV, P+) közönségaránya eleve alacsony: 2014-es és 2015-ös Nielsen adatok szerint csupán 3,4–3,6%.[72] A csatorna nézői átlagosan naponta 34–48 percet töltenek el (ATS) a csatorna adása előtt. A döntéshozók, véleményvezérek (ATS) értéke átlagosan 52 perc. A rendszeres nézők legnagyobb hányadát a 35 és 50 év közötti AB státuszú, magasabb iskolázottsággal rendelkező lakosok adják.[73]

A televízió 2015-ös tartalmi és arculati megújításakor a vezetők elmondták, hogy szándékuk az év végére megduplázni a nézettséget és növelni a fiatal nézők arányát. Elmondásuk szerint 2015 nyarán, az ún. migránsválság miatt megnőtt a lakosság hírérzékenysége, híradóik és élő tudósításaik pedig egyes időszakokban többször is lekörözték az állami hírcsatorna, az M1 híradójának nézettségét.[74] A 2015 szeptemberi megújulás óta a nézettség változásáról még nem tudni hivatalos információkat, de a televízió Facebook-oldala 2016. április 12-én átlépte az 50 ezer követőt, vagyis a szeptemberi állapothoz képest ötszörösére nőtt a rajongók száma a közösségi oldalon. 2017 szeptemberére a csatorna követőinek száma meghaladta a 190 ezret.[75]

A csatorna nézettségi adatait első alkalommal 2018. májusában hozták nyilvánosságra. Ezek szerint a csatorna közönségaránya 2015 áprilisában 1% volt. Ez az adat 2018 áprilisára 2,7%-kra növekedett, vagyis közel megháromszorozódott a nézettségük a 18 évesek és annál idősebbek körében. A 2011 óta rendelkezésre álló nézettségi adatok szerint ez volt a csatorna eddigi legnézettebb hónapja. A Hír TV műsoraival 2018-ban január 1. és április 30. között naponta átlagosan 1 millió 163 ezer nézőt ért el.[76]

MűsoraiSzerkesztés

A csatorna a nap 24 órájában sugározza adását. A műsorfolyam menetét alapvetően az óránként sugárzott hírek/híradók, illetve az ezeket kiegészítő hír/hírháttér műsorok alkotják, de a csatorna nagy hangsúlyt fektet a közéletre, az életmódra, a sportra, valamint a kultúrára is. Jelentősebb eseményeket gyakran rendkívüli hírként, a műsorfolyamot félbeszakítva, élőben közvetítenek.

Aktív műsorok[77]Szerkesztés

HírműsorokSzerkesztés

  • Európai híradó: Heti magazinműsor az Európai Unió politikai és gazdasági híreivel. Forrásai a Hír TV anyagai, valamint a Reuters és az EBS felvételei. A műsorvezető a Hír TV brüsszeli tudósítója, Arató László. A nézői célcsoport elsősorban 18–49 év közötti, az EU iránt érdeklődő, magasan iskolázott emberekből áll (nők és férfiak vegyesen), akik jellemzően beszélnek idegen nyelveket. Műsorvezető: Déri Stefi
  • Gazdasági hírek: A 22 órás Híradóban látható kb. 5 perces blokk a napi gazdasági hírekről. Összefoglalja a nap legfontosabb gazdasági híreit, eseményeit, emellett beszámol a napi tőzsdei részvények és devizák árfolyamairól. Nézői : 18–59 év közötti városi, döntően magasabban iskolázott emberek, akik érdeklődnek a tőzsde és a gazdaság iránt, sok közöttük a döntéshozói pozícióban, vezető beosztásban dolgozó.
  • Globál: A Hír TV külpolitikai elemzőműsora társadalmi, gazdasági és politikai jelenségekről. Műsorvezető: Gantner Barnabás
  • Híradók, hírek: A Hír TV minden óra egészkor jelentkezik rövidebb hírekkel vagy hosszabb híradóval. A legteljesebb napi hírműsor a 22 órától, fél órában látható Híradó22. Ezen kívül naponta hét híradóval jelentkeznek, de a 22 órakor kezdődő hírműsor adja a legátfogóbb képet a napi történésekről. A híradók nézői alkotják a Hír TV fő nézőközönségét: 18–59 év közötti városi, döntően magasabban iskolázott emberek, akik érdeklődnek a közélet és a gazdaság iránt, sok közöttük a döntéshozói pozícióban dolgozik.
  • Hírvilág: A televízió heti külpolitikai hírműsora 25 percben – elemzések, összefoglalók, tudósítások hétről hétre a közelmúlt eseményeiről, a jelen kérdőjeleiről, a jövő kilátásairól. Nézői leginkább a külpolitika iránt érdeklődő, 25–59 év közötti férfiak, többnyire magasan iskolázottak, sok köztük a döntéshozói pozícióban lévő. Műsorvezető: Déri Stefi
  • Kommentár nélkül: A hírcsatornák „no comment” jellegű, néhány perces műsora, amely a Hír TV által készített felvételeket, illetve külföldi partnerektől (pl. Reuters) átvett anyagokat vágatlan formában mutatja be. Jellemzően politikusok, közéleti személyek sajtótájékoztatóiból, illetve tüntetésekről, megmozdulásokról, katasztrófa-felvételekből szoktak bevágni néhány perces részleteket.
  • Napról napra: A csatorna heti hírösszefoglaló műsora, célja szigorúan az elmúlt egy hét belpolitikai folyamatainak objektív bemutatása. A híreket nem értékelik, csupán bemutatják a Híradó22 anyagából készített válogatást. Nézői lényegében megegyeznek a híradók nézőivel. Műsorvezető: Dizseri András

Közéleti műsorokSzerkesztés

  • A nyolcas: 40 perc, egy vendég. G. Fodor Gábor politikai beszélgetős műsora.
  • Bayer-show: Bayer Zsolt politikai hírelemző-véleményműsora.
  • Civil kör: Civilek mondják. Politikai, kulturális és közéleti témák civilek szemüvegén keresztül. Műsorvezető: Kis Kornélia
  • Címlap: Közéleti elemző és véleményműsor nőkkel. Műsorvezető: Kis Kornélia.
  • Csörte: Politikai vitaműsor újságírókkal, politológusokkal csütörtök esténként 21 órától. Műsorvezető: M. Dobos Marianne.
  • Főhős: A Hír TV politikai sztármagazinja. A műsorban közéleti szappanopera sztárok, megmondóemberek és politikus celebek portréját mutatják be. Műsorvezető: Apáti Bence.
  • Háttérkép: Magyarország helye a nagyvilágban. Globális kérdések – magyar válaszok. Műsorvezető: Bayer Zsolt
  • Heti terror: Ki tette, miért tette, mi áll a háttérben? Szakértők a mindennapi terrorról. Műsorvezető: Déri Stefi
  • Informátor: Lopott, csalt, hazudott - minden, amiről a balliberális oldalon nem beszélnek. Akcióban az Hír TV oknyomozó csapata. Műsorvezető: Bohár Dániel és Szarvas Szilveszter
  • Keménymag: A mérges négyes beszól. Rendhagyó elemzés, válogatott megmondóemberekkel. Műsorvezető: Velkovics Vilmos
  • Magyarország élőben: A Hír TV napi közéleti, politikai hírháttérműsora hétfőtől péntekig 19:30-tól 20:00-ig. Műsorvezető: Földi-Kovács Andrea és Velkovics Vilmos
  • Panaszkönyv: A csatorna fogyasztóvédelmi magazinja szombatonként 20 órától. A riporterek gyakran inkognitóban járnak utána az átveréseknek, a csalókat pedig a kamerák előtt buktatják le. A nézői célcsoport a fogyasztóvédelem és a gazdaság iránt érdeklődő, városi, 25–59 éves férfiak és nők köre. Műsorvezető: Nehéz Attila
  • Plusz-mínusz: Fent és lent! Vitaműsor a hét legfelkavaróbb történéseiről. Műsorvezető: Szarvas Szilveszter
  • Riasztás: A televízió népszerű bűnügyi magazinműsora, az elmúlt hét legnagyobb bűntényeiről és katasztrófáiról minden kedden 21 órától. Kemény bűnözők, kitartó rendőrök és bátor tűzoltók egy műsorban. A Riasztás nézői a rendkívüli események és bűnügyek iránt érdeklődő, 25–59 éves nézők, többnyire férfiak. Műsorvezető: Kisléghi-Nagy Rudolf.
  • Sajtóklub: Bayer, Bencsik, Huth, Szentesi Zöldi és a szellemi wellness. Egyedi hangvételű elemzés újságírókkal. Műsorvezető: Bayer Zsolt
  • Soroló: A Hír TV vidék-magazinja. Az adás legfontosabb témaköre az agrárgazdaság helyzete. A magyar mezőgazdaság tendenciáit elsősorban a családi gazdaságok szemszögéből vizsgálja, az ezeket a gazdasági egységeket érő hatásokat igyekszik úgy visszatükrözni, hogy az a társadalom minden csoportja számára érthető legyen. Nézői speciálisan vidéki 25–55 éves emberek, többségük a mezőgazdaságban dolgozik. Nagy részük egyéni vagy társas vállalkozó.
  • Szabadfogás: Közéleti szóbirkózás hét erős ember között szerdánként 21 órától. Rendhagyó vitaműsor, amelyben a legszélsőségesebb vélemények is elhangozhatnak. A műsorvezető Huth Gergely, a PestiSrácok.hu főszerkesztője.
  • Terc: Ilyen ma a világ. Viták, szokások, társadalmi jelenségek, ahogy még sosem látta. Műsorvezető: Földi-Kovács Andrea
  • Troll: Fiatalos, lendületes, gondolatébresztő. Dobos Marianne és vendégei széttrollkodják a balliberális médiát. Műsorvezető: M. Dobos Marianne

ÉletmódműsorokSzerkesztés

  • Garázs: Autó-motor magazin, melyben a műsorvezetők a legújabb autókat tesztelik, bemutatják az új fejlesztéseket és sok hasznos tanáccsal szolgálnak az autósoknak. A műsor emellett rendszeresen tudósít a világ legnagyobb autós szakkiállításairól is. Nézői elsősorban 18–49 éves férfiak, főleg magasabb jövedelmű nézők, akik érdeklődnek a technikai újdonságok iránt. Műsorvezető: Vida János

Kulturális műsorokSzerkesztés

  • Őszintén: Hogy dolgozik, mi a hobbija, mivel tölti a szabadidejét? Rendhagyó beszélgetés politikusokkal és közéleti személyekkel. Műsorvezető: Turda Adrienn.
  • Paletta: Premierek, ajánlók, legendák, egészség, tabuk, tánc, arcok. A magyar kultúra színe-java. Műsorvezető Turda Adrienn és Szani Roland.
  • Vetítő: Dokumentumfilm-válogatás minden vasárnap este, Erdélyi János válogatásában. Nézői a szociálisan érzékeny, 18 év fölötti lakosság köréből kerülnek ki. Sok közöttük a magasan iskolázott, értelmiségi foglalkozású néző.

Megszűnt vagy szünetelő műsorokSzerkesztés

  • 10 perc
  • 180 fok: Csintalan Sándor 2017. szeptember 8-tól indult telefonos interaktív műsora volt. A premier előtti műsorajánlóban Csintalan a műsor különös nevét értelmezhető kontextusba helyezve ezt mondta: „Évszázadok óta forgolódunk, hol jobbra, hol balra, hol keletre, hol nyugatra. Keressük önmagunkat, akar róla beszélni? Velem megteheti.”[78]
  • A birodalom titkai
  • A magyar beteg
  • Az én ötvenhatom
  • Alinda: ebben a közéleti-kulturális beszélgetős műsorban Veiszer Alinda újságíró interjút készített a meghívott vendég személyes életéről, magánéleti fordulópontjairól és karrierjének alakulásáról. A meghívottak általában a művészvilág, a tudomány, a kultúra vagy a sport ismertebb képviselői közül kerültek ki. A 2015. szeptember 21-én debütált, Nagy Kriszta Tereskovával készült első adás promó videója kisebb botrányt kavart a hazai médiában az elhangzott vulgáris kifejezések miatt. Az adásban a műsorvezető a Tereskovának szegezett kérdésében az akkori Hír TV tulajdonos, Simicska Lajos szájából Orbán Viktorra tett kijelentésére utalt.[79]
  • Aranymetszés
  • Arcok a liftben
  • Barangoló
  • BBC Click (szinkronizált): informatikai és számítástechnikai magazinműsor.
  • BBC Hard Talk (szinkronizált): a BBC news közéleti-politikai interjúműsora, az interjúalany általában nemzetközi hírű politikus. 2015 szeptemberében a BBC interjút készített Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel a migráció és a határkerítés kapcsán, az adást szinkronizált formában a Hír TV is közvetítette.[80]
  • BBC Our World (szinkronizált)
  • BBC Reporters (szinkronizált)
  • BBC Travel Show (szinkronizált)
  • BBC World News (szinkronizált): a BBC és a Hír TV közötti korábbi szakmai együttműködés okán a csatorna korábban műsorára tűzte a BBC világhíradó szinkronizált változatát is, az éjjel 23 órai műsorsávban.
  • Befutó: 2011-2016 között Sárfalvi Péter világbajnok öttusázó sport tematikájú magazinműsora volt, a Befutó Szabad Stílus c. műsorral együtt.[81]
  • Belépő
  • Bruttó: Nagy Katalin gazdasági tematikájú magazinműsora volt 2011-2014 között.[82]
  • Buké
  • Civilizáció: a vitaműsor a csatorna leírása szerint „tabunak számító és morális határokat feszegető kérdésekről” folyt. A több vendég nézőpontját is ütköztető stúdióbeszélgetések során szóba került többek között a homoszexualitás és az örökbefogadás témaköre, a szexmunkások kiszolgáltatottsága, a klímaváltozás, az iszlám kultúra találkozása a nyugati civilizációval, a társadalmi nemek, valamint az abortusz kérdésköre is.[83]
  • Célpont: A Hír TV sokak által ismert, korábban egyik meghatározó és népszerű oknyomozó műsora. Az eredeti formátum 2005 és 2015 között futott. A műsor stábja nem sokkal a G-nap után, egy emlékezetes videó közzétételével állt fel. 2016 októberében, de már más formában indult újra a műsor. A 2018. augusztus 1-jei tulajdonosváltással együtt azonban egyelőre levették a képernyőről, jövője bizonytalan.[84]
  • Civil kaszinó
  • Családmese
  • Csintalan
  • Esti gyors
  • Egyenesen: Kálmán Olga esti hírháttér-műsora, utolsó adására 2018. július 31-én került sor, mivel a tulajdonosváltás okán másnap, augusztus 1-jén a műsorvezetőt elbocsátották.[85]
  • Életvonal
  • Elmúlt8év: Szöllősi Györgyi országgyűlési választási műsora, mely elsősorban a 2010-2018 közötti Orbán-kormányok által megvalósított intézkedéseket szembesítette a Fidesz-KDNP politikusok szájából elhangzott ígéretekkel.[86]
  • Értékmentés másként
  • Felfedező
  • Főszerkesztők klubja
  • Frontvonal: a 2018. országgyűlési választásokat megelőző másik választási műsor, mely 2018 elején indult és a választásokig minden hétköznap, a 18 órakor kezdődő Híradó részeként volt látható, egészen a választásokig. Az adások során mindig egy-egy országgyűlési egyéni választókerületben mutatták be "az utca emberének" véleményét, valamint - kormánypárti bojkott mellett - ellenzéki politikusokat is megszólítottak az adott választókörzetből.
  • Galéria
  • Gyógyhír
  • Hungarorama: a kétezres években népszerű műfaj volt több magyar csatornán is az időjárási élőkamerás felvételek sugárzása aláfestő zene mellett. A kép alján látható infoboxon az adott turisztikai célpont és földrajzi helye (település), az aktuális időjárási paraméterek (százalékos páratartalom, hőmérséklet), a földrajzi magasság és különféle programok, webes és telefonos elérhetőség is leolvasható volt.[87]
  • Ikon
  • Ingatlanpiac
  • Irányadó
  • Iskolapélda
  • Kép-regény
  • Keresztmetszet
  • Ketten a korzón
  • Kontraszt
  • Kő kövön
  • Középkezdés
  • Közvetlen ajánlat
  • Különkiadás
  • Lakásvadász
  • Lapzárta
  • Látótér
  • Lelkünk rajta
  • Libikóka
  • Magyar exodus
  • Mi lett vele?
  • Negyedik
  • Nem gyenge
  • Newsroom
  • Ősök tere: Maráczi Tamás stúdióbeszélgetéseken alapuló műsora a XX. század magyar történelmének egyes pontjait dolgozta fel. A műsor 2013-ban futott, de műsor 2018 augusztusában és szeptemberében, a tulajdonosváltást követően újra levetítésre került. Ennek oka az lehet, hogy Szikszai Péter vezérigazgató-helyettes bejelentette, 12 műsort szüntetnek meg és csupán ősszel várhatók új műsorok.[88][89]
  • Padlógáz
  • Páholy
  • Pálya
  • Péntek 8
  • Péntek 9
  • Peron
  • Politika 8 (P8)
  • Privátszféra
  • Rájátszás
  • Reggeli járat
  • Retrográd: Bodacz Balázs 2014-ben futott történelmi ismeretterjesztő műsora, mely a rendszerváltás előtti évtizedek szovjet, szocialista blokkjának történetét dolgozta fel. Az alapjában stúdióbeszélgetésekre épülő műsort korabeli bejátszásokkal, videófelvételekkel tarkították. A témák között szerepelt többek között a vasfüggöny, a Kádár-korszak korabeli szólásszabadság, valamint az Ikarus gyár története és az úttörővasút is.[90]
  • Ring
  • Sportré
  • Stopper
  • Szamizdat
  • Széles út
  • Szerintem
  • Sziluett
  • Sznobjektív
  • Tantusz: Csintalan Sándor újabb betelefonálós műsora a korábbi 180 fok c. műsor megszűnését követően. Az utolsó adásra 2018. július 31-én került sor, mivel a következő nap, augusztus 1-én a tulajdonosváltás miatt Csintalant elbocsátották.[85]
  • Utópia
  • Versus
  • Visszhang
  • Vonalban
  • Vörös és fehér
  • Zöld övezet

MűsorvezetőiSzerkesztés

A 2018. augusztus 3-i céginformációs adatok alapján a foglalkoztatottak teljes száma a HírTV Zrt-nél 247 fő, valamint a vezetőség 3 főből áll.[91]

Jelenlegi műsorvezetők[92]Szerkesztés

Egykori műsorvezetők[93][94][95][96]Szerkesztés

Újságíróival szemben elkövetett atrocitásokSzerkesztés

A televízióban egy betelefonálós műsort vezető Csintalan Sándor fején és kezén nyolc napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedett és kórházba került, amikor 2007. december 11-én négy támadó, óbudai mélygarázsában csövekkel összeverte. A támadást a magát Magyarok Nyilai Nemzeti Felszabadító Hadseregnek nevező szélsőjobboldali szervezet vállalta magára.[97]

2008. március 17-én Veres János pénzügyminiszter ellökte a Hír TV riporterét, Császár Attilát. Veres Jánosnak és az adónak nem ez az első konfrontációja, néhány hónappal korábban lefejelte a televízió kameráját. (Más megfogalmazásban folyosói sétálás közben a Hír TV végig olyan zavaróan közelről kamerázta, hogy egy pillanatban Veres János lehajtott feje nekikoccant a kamerának.)[98] Másnap a két tudósító bukósisakban és láthatósági mellényben jelent meg Veres János sajtókonferenciáján. A miniszter kikötötte, hogy a csatorna kamerája nem mehet hozzá közelebb 5 méternél.[99]

2008. augusztus elején botrány robbant ki a Hír TV Célpont című műsorának riporterei körül. A tényfeltáró-oknyomozó magazin birtokába került hangfelvételek szerint másfél millió forintot ajánlottak egy büntetett előéletű férfinak, hogy rejtsen el kábítószert Kisberk Szabolcs és Krakkó Ákos autójában. A jelenleg nyomozati fázisban lévő ügynek Veres János volt pénzügyminiszter és Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter, valamint Helmeczy László ügyvéd is érintettje.

2014. október 26-án, az internetadó bevezetése elleni tüntetések során több alkalommal érte atrocitás a csatorna munkatársait. Az internetadó elleni tüntetők egy része este 7 óra után a Fidesz Lendvay utcai székházához vonult. Az ott zajló eseményekről élőben tudósító stábot többször inzultálták: Császár Attila riportert lökdösték, sörrel és vízzel leöntötték, illetve megrongálták a stáb technikai berendezését, ami miatt végül egy időre meg kellett szakítani a helyszíni közvetítést.[100]

2014. december 4-én este a Vida Ildikó NAV vezérigazgató távozásáért tüntetők Szaplonczai Laura riportert egy síppal fütyülték ki élő tudósításában.[101] Egyesek már a tüntetés internetes szerveződése során több portálon a Hír TV-s tudósítók felpofozására és felgyújtására buzdítottak.[102]

2015 novemberében az Országos Roma Önkormányzat mohácsi közgyűlésének szünetében támadt rá az egyik képviselő lánya a Hír TV technikusára. A nő először a stáb kamerája felé ütött, majd a segédoperatőrt gyomorszájon vágta. Az ügyészség garázdaság miatt emelt vádat az ügyben, majd 2016 júniusában a bíróság 250 ezer forintra büntette a vádlottat, aki fellebbezett az elsőfokú ítélet ellen.[103]

JegyzetekSzerkesztés

  1. Magyar tévécsatornák lefedettsége 2018-ban. CRT (2019. feb. 10.) (Hozzáférés: 2019. feb. 10.)
  2. 2019. március 31-ig: 1033 Budapest, Szentendrei út 89–93.
  3. 2018-as nézettség: a 71 legnézettebb magyar tévécsatorna. CRT (2019. feb. 11.) (Hozzáférés: 2019. feb. 11.)
  4. Decemberben startol a Hír TV[halott link], Új Szó online, 2002. október 3.
  5. Polgári hírtévé kábelen?, index, 2002. június 12.
  6. Magyarország első televíziós hírcsatornája Archiválva 2015. február 12-i dátummal a Wayback Machine-ben, Hír TV Klub
  7. Hídverő Archiválva 2015. október 3-i dátummal a Wayback Machine-ben, 168 Óra, 2007. január 29.
  8. Megszűnik az Echo TV (hu-HU nyelven). 24.hu, 2019. március 18. (Hozzáférés: 2019. március 18.)
  9. Kurucz Éva, a HírTV műsorvezetője az új kormányszóvivő, hirtv.hu, 2014. június 6.
  10. Krakkó Ákos a Fidesz-frakció sajtófőnöke, hvg.hu, 2010. június 14.
  11. Itthon: Orbánék kinevezték a kommunikációs szuperközpont vezetőjét, hvg.hu, 2014. október 28.
  12. Zsolt, Kácsor. „Fideszes selyemzsinór és az ötös számú párttagkönyv”, NOL.hu, 2010. május 5. (Hozzáférés ideje: 2018. augusztus 28.) (hu-HU nyelvű) 
  13. A Hír TV ma már megkerülhetetlen Archiválva 2016. szeptember 24-i dátummal a Wayback Machine-ben, mno.hu, 2003. december 19.
  14. Simicska Lajos lemondása: Móriczka megtette, magyarnarancs.hu, 1999. szeptember 9.
  15. „Orbán nem geci”, mondta a Célpont stábja, és felmondott, index.hu, 2015. február 25.
  16. Felmondott a Célpont stábja, szerintük Orbán nem geci, 444.hu, 2015. február 25.
  17. Tarr Péter: Ez a tévé a szabadság kis szigete lett, media.mandiner.hu, 2015. október 7.
  18. Kitörne az ideológiai gettóból a Hír TV, 24.hu, 2015. szeptember 22.
  19. A kormány hetente tartott eligazítást a Hír TV vezetőinek, hvg.hu, 2015. október 7.
  20. A kormány tagadja, hogy kézivezérelte a Hír TV-t, origo.hu, 2015. október 7.
  21. https://www.facebook.com/events/1081179315234470/
  22. https://www.facebook.com/hirtv/videos/1080974348587794/
  23. Kálmán Olga a Hír TV-nél folytatja, index.hu, 2016. december 17.
  24. Kreatív Online - Kálmán Olga új műsorának a címe a régire emlékeztet”, Kreatív Online (Hozzáférés ideje: 2018. augusztus 28.) 
  25. Tamás, Botos. „Megérkezett Nyerges Zsolt, hogy átvegye a Hír TV irányítását - 444”, 444 (Hozzáférés ideje: 2018. augusztus 28.) (hu-HU nyelvű) 
  26. Dániel, Rényi Pál. „Újra fideszes lesz a Hír TV, visszatér Liszkay Gábor, végleg letűnik Simicska médiabirodalma - 444”, 444 (Hozzáférés ideje: 2018. augusztus 28.) (hu-HU nyelvű) 
  27. „Visszatérünk a régi értékekhez, ott folytatjuk, ahol 2015-ben abbahagytuk”, hirtv.hu, 2018. augusztus 1.
  28. "Azt egyértelművé tettük, hogy Kálmán Olga nem fér bele a jobboldali televíziózásba", hvg.hu, 2018. augusztus 2.
  29. Bejegyezték a Hír TV-t, index, 2002. november 27.
  30. Hétfőn startol a HírTV, index, 2002. november 28.
  31. Borókai Gábor a decemberben induló hírtelevízióról, MTI/fidesz.hu, 2002. október 2.
  32. Tőkeemelés a Hír TV-nél, MTI/Fidesz.hu, 2003. február 21.
  33. a b Tájékoztatás: a legfőbb cenzor, gondola.hu, 2004. november 28.
  34. Távozott a Hír TV alapító-főszerkesztője, index, 2003. március 5.
  35. Médiaajánlat, hirtv.hu
  36. A hírTV 2007. március 15-i nézettségi adatai, hirtv.hu, 2007. március 29.
  37. "CNN interview with gyurcsany 'LIAR' ferenc PART2 (angol (magyar felirattal) nyelven) (videó). (Hozzáférés: 2014. június 2.)
  38. Feliratozott válogatással védekezik a Hír TV, HVG, 2006. szeptember 20.
  39. Rudi Zoltán a HírTV stábjának: szégyelljétek magatokat, Népszabadság, 2006. szeptember 19.
  40. Vizsgálják az ostrom tévés közvetítését, Origo.hu, 2006. szeptember 20.
  41. Több mint egymillióan látták élőben az MTV ostromát, index, 2006. szeptember 22.
  42. A Hír TV és a Magyar Nemzet rádiót indít, gondola.hu, 2006. december 28.
  43. Megújul a Hír TV, sok új műsor hétfőtől Archiválva 2017. február 2-i dátummal a Wayback Machine-ben, mno.hu, 2007. szeptember 1.
  44. Megújult arculattal és új műsorokkal jelentkezik a Hír TV[halott link], mno.hu, 2011. szeptember 3.
  45. A Hír TV közleménye Archiválva 2014. március 26-i dátummal a Wayback Machine-ben, mno.hu, 2014. március 14.
  46. Példátlan összefogás a reklámadó ellen, mno.hu, 2014. június 4.
  47. Azonnali hatállyal felmondtak az MN, az MNO, a Lánchíd és Hír Tv vezetői, válasz.hu, 2015. február 6.
  48. C-pont néven folytatódik a Célpont a Napi Gazdaság Online-on, index.hu, 2015. május 11.
  49. A Célpontos Kisberk Szabolcs az N1TV főszerkesztője lett, alfahir.hu, 2015. április 12.
  50. Politikai sztárújságírót igazolt a Hír TV, origo.hu, 2015. május 19.
  51. Kövér: A Hír TV már nem kormánypárti Archiválva 2015. április 10-i dátummal a Wayback Machine-ben, hirtv.hu, 2015. március 14.
  52. A Fidesz bojkottálja a Magyar Nemzetet és a Hír TV-t, origo.hu, 2015. március 17.
  53. Új arcok, új műsorok a Hír TV-n, mno.hu, 2015. szeptember 20.
  54. Felmondott egy Hír TV-s műsor teljes stábja, mennek Mészáros Lőrinchez, hvg.hu, 2017. február 23.
  55. Újabb ATV-s igazol a Hír TV-hez, 24.hu, 2017. március 10.
  56. Startol Kálmán Olga új műsora a Hír TV-n, mno.hu, 2017. március 13.
  57. Újabb távozók a Hír TV-nél, 24.hu, 2018. április 19.
  58. Veiszer Alindát is kirúgták a Hír TV-től, Index.hu, 2018. április 18.
  59. Folytatódik az összeomlás: csoportos leépítés Simicska Hír TV-jében, origo.hu, 2018. április 17.
  60. Üzlettársi kivásárlás a Simicska-érdekeltségeknél, hirtv.hu, 2018. július 4.
  61. Visszatérő vezetők a Hír TV Zrt., a KÖZGÉP Zrt. és a Mezort Zrt. élén, hirtv.hu, 2018. július 25.
  62. https://444.hu/2018/07/30/ujra-fideszes-lesz-a-hir-tv-visszater-liszkay-gabor-vegleg-letunik-simicska-mediabirodalma
  63. https://index.hu/kultur/media/2018/08/01/megkezdodott_a_hatalomatvetel_a_hirtv-ben_allomanygyulest_hivtak_ossze/
  64. http://hvg.hu/itthon/20180801_Hullanak_a_fejek_tomeges_elbocsatas_a_HirTVnel
  65. Megszűnt a műsora, ezért távozik a Hír TV-től Puzsér Róbert. (Hozzáférés: 2018. augusztus 29.)
  66. http://kreativ.hu/cikk/teljes_hatalomatvetel_a_hir_tv_nel
  67. Új médiaholding jön létre. hirtv.hu. (Hozzáférés: 2018. november 28.)
  68. Beindult a jobboldali médiaalapítvány: összehangolják az Echo és a Hír TV hírgyártását. 24.hu. (Hozzáférés: 2019. január 22.)
  69. Péntektől az Echo TV-ben készül a Hír TV híradója is. 24.hu. (Hozzáférés: 2019. február 21.)
  70. A KESMA közleménye. echotv.hu. (Hozzáférés: 2019. március 18.)
  71. Itt a magyarok kedvenc csatornáinak listája, comment.blog.hu, 2014. január 7.
  72. http://www.nielsentam.tv/Uploads/Hungary/res_snapshot_2015Q3_hun.pdf
  73. Tények, számok a Hír TV-ről Archiválva 2015. február 12-i dátummal a Wayback Machine-ben, Hír TV Klub
  74. Sikerült gatyába rázni a Hír tévét a G-nap után, index.hu, 2015. szeptember 22.
  75. https://www.facebook.com/hirtv/posts/1149688258383069:0
  76. https://24.hu/media/2018/05/07/a-hirtv-vezetosege-nagy-bejelentest-tett/
  77. http://mno.hu/data/cikk/4/69/cikk_469/HirTV_mediaajanlat_.pdf[halott link]
  78. https://www.facebook.com/hirtv/videos/180-fok-csintalan-s%C3%A1ndor-telefonos-m%C5%B1sora-szeptember-8-t%C3%B3l-minden-p%C3%A9nteken-1930-/1634609236557633/
  79. Archivált másolat. [2018. szeptember 3-i dátummal az eredetiből archiválva]. (Hozzáférés: 2018. szeptember 3.)
  80. https://www.youtube.com/watch?v=baGoFKcvufQ
  81. https://hirtv.hu/befuto?page=1
  82. https://hirtv.hu/brutto?page=1
  83. https://hirtv.hu/civilizacio
  84. https://magyarhang.org/belfold/2018/08/28/szikszai-ujrainditjuk-a-szabadfogast/
  85. a b http://www.origo.hu/itthon/20180801-csintalan-sandor-kalman-olga-musora-megszunik-bejelentes.html
  86. https://hirtv.hu/elmult8ev
  87. https://www.youtube.com/watch?v=cOo9I2osDvQ
  88. http://www.origo.hu/itthon/20180802-szikszai-peter-visszaadjuk-a-hirtvt-a-jobboldalnak.html
  89. https://blog.atlatszo.hu/2018/08/szikszai-peter-12-musor-szunik-meg-a-hirtv-n-a-celpontra-is-rafer-egy-nagygeneral/
  90. https://hirtv.hu/hirtvvideo/Retrogr%C3%A1d
  91. http://www.ceginformacio.hu/cr9311018831
  92. http://hirtv.hu/hirtv_musorvezetok
  93. https://web.archive.org/web/20060614143450/http://www.hirtv.hu/musorvezetok?
  94. https://web.archive.org/web/20071201082037/http://www.hirtv.hu/musorvezetok
  95. https://web.archive.org/web/20100216133001/http://www.hirtv.hu/musorvezetok
  96. https://web.archive.org/web/20121005093528/http://mno.hu/hirtv_musorvezetok
  97. A Magyarok Nyilai vállalta Csintalan megverését, index, 2007. december 16.
  98. Veres János nem válaszol, inkább ellöki a hírTV riporterét (+videó), hírTV, 2008. március 17.
  99. Veres: A HírTV ne jöjjön közelebb 5 méternél! (+videók) Archiválva 2008. március 21-i dátummal a Wayback Machine-ben, hírTV, 2008. március 18.
  100. Megtámadták a tüntetők a Hír TV stábját, hirtv.hu, 2014. október 26.
  101. Újabb demonstráció: ezúttal síppal akadályozták a Hír TV riporterét[halott link], mno.hu, 2014. december 4.
  102. Hír TV-s riporterek felpofozására, felgyújtására buzdítanak, hirtv.hu, 2014. december 4.
  103. Megbüntették a Hír TV technikusára támadó nőt, hirtv.hu, 2016. június 28.

További információkSzerkesztés